loading...
ایــــکس پــاتوق | خفن تریــن و داغ تریــن پاتــوق در ایــنترنــت
محمد حیدری بازدید : 204 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)


شینهوا به تازگی تصاویری را در سایت خود قرار داده که در آن تصاویری از قارچ هایی که بسیار عجیب و در عین حال زیبا هستند را به تصویر کشیده است

[ بــرای بزرگ تر دیدن تصاویر روی آنها کلیک کنید ]

عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.ir   عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.ir
عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.ir  عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.ir
  عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.ir
  عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.ir
عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.ir  عکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید www.taknaz.irعکسهای دیدنی از قارچ های رنگارنگ که تابحال ندیده اید


محمد حیدری بازدید : 205 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

هلیکوپتری جالب با موتور پراید (+ عکس) www.taknaz.ir

فضای مناسبی که برای پیشرفت های علمی در کشور فراهم شده روحیه افراد مستعد را برای پیشبرد خدمات علمی بویژه تحقیق، ابتکار و اختراع افزایش داده و موجب شده است هر روز خبری جدید از ساخته‌ها و یافته‌های جوانان مستعد و پرانگیزه ایرانی منتشر شود.

یکی از ساخته‌های جدید جوانان ایرانی هلیکوپتر دست‌سازی است که با امکانات دم دستی و تلاش و پشتکار شخصی و حمایت مالی خانوادگی به مرحله ساخت رسیده و برای علاقه مندان به دانش ایرانی به نمایش در آمده است.

این هلیکوپتر توسط علی و برادرش ایوب علیرضایی در طول 2 سال طراحی و با تشویق و حمایت مالی پدرشان کیوان علیرضایی ساخته شده است.
 
علی علیرضایی شهرکی متولد 1369 ساکن استان چهارمحال و بختیاری، شهر کیان، اکنون دانشجوی مهندسی تکنولوژی الکترونیک دانشگاه آزاد شهرکرد است. برادر وی ایوب نیز متولد 1365 فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شهرکرد است.

نخستین هلیکوپتر قابل پرواز در سال 1941 توسط شخصی به نام ایگور سیکوررسکی ساخته شد. سپس و به مرور زمان تلاش گردید تا با بهینه کردن این وسیله رفته رفته آن را بشکل کنونی و پیشرفته در آورند. درست مانند هر وسیله دیگری مثل خودرو، لکوموتیو، یخچال، دوچرخه و غیره که در ابتدا به شکل امروزی نبوده و از تکنولوژی امروزی برخوردار نبودند.

با پی بردن به کارایی و قابلیت‌های چشمگیر این وسیله و کاربری آن در زمینه‌های مختلف با توجه به مأموریت‌های پیش‌بینی شده برای این وسیله می‌توان آن را در کلاس‌های مختلفی دسته‌بندی کرد از جمله: هلیکوپترهای نظامی (که خود به چند گروه تقسیم بندی می‌شود)،
هلیکوپتر‌های نجات و امداد و هلیکوپترهایی با کاربری شخصی که به دو گروه پیشرفته و گروه‌های تفننی که تماماً دست‌ساز بوده و به دلیل نیاز نداشتن به دانش فنی، دسترسی آسان به ابزار و مواد اولیه ساخت و نیز ارزانی قیمت، از چند دهه قبل تاکنون در بیشتر کشورها بویژه اروپا و امریکا افراد عادی با خرید نقشه، خود اقدام به ساخت و مونتاژ این وسیله می‌کنند.

در دنیا اکنون کیت‌های آماده‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند با خریدن این کیت‌ها و سر هم کردن قطعات کیت، هلیکوپتر بسازند و آن را به پرواز درآورند اما این دو برادر با طراحی اولیه توانسته‌اند موفق به ساخت این هلیکوپتر شوند.

به گفته برادران شهرکی سازندگان چهارمحالی هلیکوپتر دست‌ساز، محرک اصلی این هلیکوپتر موتور پراید است که با حذف گیربکس و جایگزینی پولی و تسمه و چرخ دنده، فرایند انتقال قدرت از خروجی شفت موتور به قسمت سواش پلیت ملخ‌ها انجام می‌شود.
طول کل هلیکوپتر 7 متر و ارتفاع آن نیز 5/2 متر است. همچنین، عرض این وسیله 160 سانتی متر است. این هلیکوپتر طوری طراحی شده که فعلاً ظرفیت حمل یک سرنشین با وزن متوسط 80 کیلو گرم را دارد. به گفته علیرضایی می‌توان با تغییراتی حساب شده در ظرفیت این وسیله تغییراتی نیز ایجاد کرد.
تمام قطعات به کار رفته در بدنه و موتور این هلیکوپتر دارای طراحی و مواد اولیه کاملاً داخلی و شخصی و منحصر به فرد است.

محمد حیدری بازدید : 215 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)
شکیرا از معشوقه فوتبالیستش باردار شد! + عکس
بدون شرح!

بیش از یک سال است که از ارتباط جنجالی شکیرا و پیکه بازیکن تیم بارسلونا می گذرد. رابطه ای که مدتی باعث شد پیکه به مسائل حاشیه ای بپردازد و در همان زمان بود که گواردیولا تمام تلاش خود را بکار برد تا بتواند بازیکن تیمش را از این مسائل دور کند.
حالا ماجرای این زوج کمی تغییر کرده و اخبار جدیدی از راه رسیده و بیانگر این موضوع هستند که شکیرا باردار شده است! و این در حالیست که هنوز معلوم نیست سرانجام این رابطه چه می شود زیرا شکیرا 35ساله است و پیکه 25ساله و بعید به نظر میرسد که این رابطه سرانجام خوب و خوشی داشته باشد!
تصاویر زیر نیز مربوط به چند روز گذشته است که در آن شکیرا خبر باردار بودنش را به پیکه اعلام کرده است.

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/08/article-0-151C254F000005DC-817_306x638.jpg

http://www.seemorgh.com//uploads/1391/08/article-0-151C2505000005DC-844_634x794.jpg
محمد حیدری بازدید : 273 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)


 

سینمای ما-آنجلینا جولی، هنرپیشه مشهور هالیوود و سفیر صلح سازمان ملل که اخیرا برای بازدید از آوارگان سوری در مرزهای ترکیه و سوریه به ترکیه سفر کرده بود، برای درمان بیماری کبد خود با یک پزشک حاذق ترکیه‌ای مشورت کرد.

روزنامه "پُستا" - چاپ تركيه - از ملاقات محرمانه آنجلینا با یک پزشک ترکیه‌ای در آنکارا خبر داد.

براساس این گزارش، پروفسور "یامان توکات" پزشک فوق تخصص ترکیه‌ای برای معاینه جولی از استانبول به آنکارا می‌رود و مدارک پزشکی آنجلینا جولی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ظاهرا آنجلينا جولی به هپاتیت C مبتلاست و بخش‌های زیادی از کبد خود را براثر ابتلا به این بیماری از دست داده است و پزشکان به وی گفته‌اند در صورتی که عمل پیوند کبد انجام ندهد، خواهد مرد.

جولی در ملاقات با پزشک ترکیه‌ای که در زمینه پیوند کبد در جهان نام پرآوازه‌ای دارد، نظر او را درباره وضعیت بیماری‌اش و نیز موضوع پیوند کبد درخواست کرده است.

جولی به پروفسور توکات گفته است: پزشکان می‌گویند اگر پیوند کبد انجام ندهم، خواهم مرد. چطور می‌توانم زنده بمانم؟

گفته می‌شود پروفسور توکات برای ویزیت آنجلینا جولی از استانبول به آنکارا رفته است و هنوز مشخص نیست نظر این پزشک صاحب نام پیوند کبد در زمینه مساله پیوند کبد جولی چیست.

جولی هم اکنون با "برد پیت" یکی دیگر از مشهورترین هنرپیشه‌های هالیوود زندگی مي‌کند و سرپرستي شش فرزند را بر عهده دارد.

منبع : عصر ایران
محمد حیدری بازدید : 259 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)

توصيه من به آقاي کفاشيان که فرد مؤمن و دلسوزي هستند، اين است که راه خود را از افراد فرصت طلب جدا کنند و مشاوران خود را از افراد سالم و دلسوز و مؤمن و باشرف و وطن پرست انتخاب کنند تا شايد بشود براي پيشرفت اين فوتبال کاري کرد... ان شاء الله.


به گزارش "سايت ورزش سه" دکتر علي اصغر پورمحمدي مدير شبکه سه سيما که کمتر مصاحبه اي از ايشان در مطبوعات به چشم مي‌خورد در گفتگويي با مجله فيلم به تشريح آخرين وضعيت پخش فوتبال هاي داخلي و خارجي پرداختند.



*سالهاست که گفته مي شود تلويزيون فيلم خارجي و مسابقه هاي فوتبال را بدون حق پخش روي آنتن مي فرستد،اما کسي از مسئولان، اين را نمي پذيرد...

درباره فيلم ها توضيحي ندارم چون ما يک اداره کل تامين برنامه خارجي داريم که شش هفت سال است شبکه ها را ملزوم کرده فيلم بدون رايت پخش نکنند. البته به نظر من الزام درستي نيست چون ما عضو قرارداد جهاني کپي رايت نيستيم. آن ها هم دارند کارهاي ما را بدون پرداخت کپي رايت پخش مي کنند. هر وقت عضو شديم، شکايت مي کنيم يا مورد شکايت قرارمي گيريم. حالا به نظرم لزومي ندارد رعايت کنيم اما اين اداره، برخورد مي کند. من سال 81 که در شبکه تهران بودم همه فيلم ها را بدون کپي رايت پخش مي کردم . البته گاهي شرکت هاي قلابي پخش فيلم در ترکيه، امارات و لبنان ادعا مي کنند که نماينده پخش بعضي کمپاني ها توليد کننده هستند يا سند هاي جعلي نمايندگي پخش فيلم هايي را دارند و از اين جعليات به ما هم فروخته اند. خود غربي ها از اينکه فيلم هاي شان در ايران پخش شود ناراحت نيستند، دوست هم دارند که ما فيلم هاي شان را پخش کنيم. اين ماجراها بحران ايجاد نمي کند که فيلمي بدون کپي رايت پخش شود. ما هزاران فيلم از يک کمپاني خريده ايم که شايد يکي از آن ها کپي رايت نداشته باشد و چون مشتري شان هستيم، شکايت نمي کند بکند هم به جايي نمي رسد اما سريال بدون رايت پخش نمي کنيم .



*درباره پخش فوتبال موارد زيادي بوده که با محو لوگو و حذف صدا پخش شان کرده ايد.


تلاش ما اين است که فوتبال و بقيه ورزشها را قانوني بخريم .ولي ما به سيستم چانه زني و خريد در لحظه هاي آخر معتقديم . فرض کنيد يک مجموعه بازي جهاني را ميگويند چهل ميليون دلار مي فروشند، اما ارزشش براي ما سه ميليون دلار است ،بعد از چانه زني و بيا و برو، با هفت هشت ميليون توافق مي کنيم. اما وقتي يک شبکه عربي، پنجاه ميليون يورو حق پخش مسابقه‌هايي را مي‌فروشد که به ما سه ميليون دلار نمي فروشند ، ما هم تا آخرين لحظه ها چانه زني مي کنيم اگر شد مي خريم اگر نشد بدون حق پخش از تصويرهايشان استفاده مي کنيم آن ها هم چاره اي ندارند و در آخر سر يک قيمت توافق مي کنيم چون وضع شان مثل يخ فروشان در تابستان بندر لنگه است که يخ شان دارد آب مي شود ، کسي بخرد يا نخرد از دست شان مي رود . مواردي هم بوده که بدون رايت پخش کرديم.



* آخرين موردش چي بوده است ؟

يادم نيست شايد سوپر جامي يا چيزي ازاين دست بوده. اغلب دنبال خريد قانوني بوده‌ايم . بعضي از رويداد هاي مهم مثل المپيک را از طريق اتحاديه راديو و تلويزيون آسيا و اقيانوسيه مي خريم.



*حق پخش يورو 2012 را چند خريديد؟

حدود ده ميليون دلار ، دقيقش را نمي دانم چون مذاکره ها در حوزه معاونت مالي و اداري خريد انجام مي شود و بنده هم در جلسه ها شرکت مي کنم.



*راستي اين قضيه اختلاف فدراسيون فوتبال با تلويزيون بر سرحقوق پخش بازي ها چه بود و به کجا کشيد ؟

خيلي از سوال هايي را که مي پرسيد مربوط به کل سازمان است که بنده نبايد پاسخ بدهم پاسخ اين سوال شما را هم آقاي مهندس تقدس نژاد معاون سازمان در حوزه مالي و اداري بايد بدهند ايشان نماينده سازمان در قرارداد في مابين تلويزيون با فدراسيون فوتبال بوده و هستند .



*اين قرارداد چيست ؟

قرارداد تلويزيون با فدراسيون فوتبال براي پخش بازي ها، يک قرارداد سه ساله است که الان در سال دوم آن قرار داريم. امسال تلويزيون بايد 135 ميليارد ريال براي پخش بازي ها بپردازد؛ در حالي که تلويزيون منافع و سهم خود را در آگهي هاي تبليغاتي دور زمين هاي فوتبال به فدراسيون بخشيده است. در همه جاي دنيا تبليغات دور زمين و ساير تبليغات با حق پخش با هم ديده مي شود. يعني يک رسانه حق پخش را مي خرد و تبليغات دور زمين را هم دارد. فدراسيون فوتبال طبق قانون حق ندارد و نمي تواند اين قرارداد را زير پا بگذارد و آن را خودسرانه فسخ کند؛ چون همان طور که مي دانيد همه قراردادها براي فسخ، شرايط و مواردي دارند که خوشبختانه در اين قرارداد شرايط فسخ به صراحت ذکر شده و جاي هيچ گونه تفسير و تأويل خاصي باقي نمي گذارد. فدراسيون فوتبال در حالي که حق پخش را به صدا و سيما فروخته و مبلغ سال اول آن را کامل دريافت کرده و حق فسخ يکطرفه قرارداد را نداشته و ندارد، با انجام يک خطاي محرز اين مال فروخته شده را به فرد ديگري نيز فروخته است. به قول حقوق دانان اين فروش مال غيرمحسوب مي شود و کار فدراسيون فوتبال طبق قانون جرم محسوب مي شود وعلاوه بر پرداخت خسارت و جرايم قانوني، قانون گذار براي عامل يا عاملان بين يک تا هفت سال زندان در نظر گرفته است. متاسفانه مسئولان فدراسيون بدون توجه به رعايت قوانين گول يک واسطه سودجو را خورده اند؛ واسطه اي که روزنامه دارد و روش هاي تبليغاتي و جناجال سازي را خوب مي داند. آنها به دنبال پروژه شکست خورده سي دي کردن فوتبال بودند و شعارها و جنجال هايي عليه صدا و سيما راه انداختند؛ سازماني که به نظر همه ورزشکاران و فدراسيون هاي ورزشي خدمات عظيمي به ورزش کشور کرده و وظيفه اش هم بوده است. مسئولان محترم فدراسيون فوتبال نبايد فراموش کنند که ايران کشور بزرگي است و صدا و سيماي ما هم سازمان بزرگي است و از ارکان مهم و اصلي کشور محسوب مي شود. مردم ايران اجازه نمي دهند ورزش کشور و فوتبال بازيچه يک واسطه سودجوي پول پرست شود؛ کسي که فقط به پول مي انديشد و اندکي منافع مالي و منافع مردم ايران و فوتبال دوستان را در نظر نمي گيرد. توصيه من به آقاي کفاشيان که فرد مؤمن و دلسوزي هستند، اين است که راه خود را از افراد فرصت طلب جدا کنند و مشاوران خود را از افراد سالم و دلسوز و مؤمن و باشرف و وطن پرست انتخاب کنند تا شايد بشود براي پيشرفت اين فوتبال کاري کرد... ان شاء الله.




*اين درست است که برنامه نود پربيننده ترين برنامه طول تاريخ تلويزيون است؟

نه. در ميان برنامه هاي ورزشي بهترين و پربيننده ترين است اما سريال هايي داشته و داريم که پربيننده تر از نود هستند و کم هم نيستند.

*اما يکي از برنامه هاي پردوام بوده. وقتي هفت داشت راه مي افتاد خيلي ها مي گفتند اين برنامه قرار است نود سينمايي باشد. اما پيدا بود که جامعه سينمايي ما ظرفيت و طاقت برنامه اي با رويکرد نود را ندارد و عملا هم ديديم که اين اتفاق افتاد. تا جايي که شنيده ايم در اين ده يازده سال عمر برنامه نود شما از آن و فردوسي پور خيلي حمايت کرده ايد اما انگار از هفت و جيراني حمايت نکرديد و عمر برنامه او پس از دو سال به آخر رسيد. روايت خودتان از اين اتفاق چيست؟


ما پشتيبان همه برنامه ها و برنامه سازان هستيم؛ تا وقتي خوب کار مي کنند. نود هم خوبي ها و ضعف هايي داشته اما چون در مجموع به نفع فوتبال بوده، نه من که سازمان و آقاي مهندس ضرغامي و دکتر دارابي از اين برنامه، در دوره هاي گوناگون، حمايت کرده اند. من هم به سهم خودم نه تنها از نود که از بقيه برنامه ها هم حمايت مي کنم تا پا بگيرند و دل گرم باشند. ما بايد رابطه خوبي با تهيه کننده ها داشته باشيم که بتوانند خوب کار کنند. نود هم فراز و فرود داشته. يک جاهايي اغراق آميز انتقاد کرده و جاهايي بيش از حد به يک مساله کوچک پيله کرده و آبروي آدم ها را برده است. انتقادهايي به نود بوده که وارد است و به آقاي فردوسي پور هم گفته ايم. بارها گفته ايم که حق نداريم آبروي مسلمانان را ببريم. نمي شود ساعت 2 شب، درباره يک نفر حرف زد و بعد به او زنگ بزنيم که بيا از خودت دفاع کن. قبلش بايد با او هماهنگ کرد که لااقل بيدار باشد. به هر حال نود درباره فوتبال است، خدمت کرده و ما هم پشتيبانش هستيم. البته مواقعي هم بوده که حمايت نکرده ايم چون قابل حمايت نبوده است.
محمد حیدری بازدید : 152 پنجشنبه 06 مهر 1391 نظرات (0)
اقتصاد ایران آنلاین: تصادفی مرگ‌بار خودروسازی بی.ام.و را عزادار کرد. این تصادف که در یکی از شهرهای آلمان و در نزدیکی یکی از شعب کارخانه بی‌.ام.و رخ داد برای بی.ام.و کمی گران تمام شد. زیرا راننده این خودرو یکی از تست درایورهای شرکت بی.ام.و بود که خودروهای ساخته شده توسط این شرکت را عیب‌یابی می‌کرد و ضعف و قوت آنها را در جاده مشخص می‌کرد.

نکته اینجاست که این تست درایور در حال تست کردن یکی از خودروهای دوگانه‌سوز یا هیبریدی بی.ام.و بوده و در حین کار این حادثه برای او رخ داده‌است.

تست درایور

تست درایور

(کسانی که شاهد این تصادف شدید و مرگبار بوده‌اند دلیل این حادثه را انحراف به چپ کامیونی می‌دانند که بی.ام.و در کنار آن مشغول ویراژ دهی بوده است. باید توجه داشت شدت تصادف آنقدر بالا بوده که بی.ام.و سری ۳ هم در مقابل آن توان مقاومت و حفاظت از جان راننده را نداشته است. نباید فراموش کرد که این سری از بی.ام.و از امن‌ترین خودروهای جهان به حساب می‌آید. به هر روی اما این امنیت برای این تست درایور کارایی لازم را نداشته است.

البته گفته می‌شود که برخی می‌گویند اگر هر خودروی دیگری جای بی.ام.و بود حادثه از این هم وخیم‌تر می‌شد و احیانا شاهد صحنه آتش گرفتن ماشین و سوختن آن بودیم. امنیت بی.ام.و اما از این مورد جلوگیری کرده و حداقل آتش‌سوزی رخ نداده است.

از سوی دیگر این خودرو یکی از خودروهای گران قیمت بی.ام.و به حساب می‌آید و همین موضوع ضرری دیگر برای بی.ام.و به حساب می‌آید.

محمد حیدری بازدید : 202 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

خوب، خیلی هم طول نکشید. یعنی تقریبا کمتر از یک روز پس از عرضه عمومی آیفون ۵ نگذشت که یک نفر موفق شد جدیدترین دستگاه اپل را هم جیلبریک کند. گرانت پاول، معروف به chpwn ، عکسی از برنامه جیلبریک کننده Cydia   را روی توئیتر خود گذاشت که در حال اجرا شدن بر روی آیفون ۵ بود.

او در پستش نوشت که این عکس کمتر از ۱۲ ساعت پس از آغاز عرضه رسمی آیفون ۵ ، گرفته شده است. اپل روی آخرین آیفون اش تغییرات بسیار رادیکالی اعمال کرده ، اما به نظر می رسد که هنوز هیچ تمهیدی  برای جلوگیری از جیلبریک کردن iOS6  در نظر گرفته نشده است. اینکه یک نفر بفهمد چگونه می توان یک دستگاه اپل را جیلبریک کرد خیلی تعجب آور نیست، اما وقتی فردی بتواند به این سرعت چنین کاری را انجام دهد ، واقعا باور نکردنی است!

در واقع برای هکر های اپلی که سخت افزار ها و نرم افزارهای این کمپانی را جیلبریک می کنند ، جیلبریک کردن iOS6 آن هم در اولین روزی که اپل نسخه بتای مخصوص توسعه دهندگان را بست، یک رکورد قلمداد می شود.

البته همانطور که Gizmodo هم اشاره کرده ،جیل بریک شدن آیفون ۵ توسط یک هکر حرفه ای مسلما به این معنا نخواهد بود که بقیه کاربران هم می توانند این کار را انجام دهند.

اما مثل این همه شما می توانید آیفون ۵ را خیلی خیلی زودتر از آنچه تصور می کردید کرک کنید!


محمد حیدری بازدید : 197 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

اگر سهراب سپهری در زمان ما دانشجو بود

سهراب سپهری


اهل دانشگاهم
رشته ام علافیست
جیبهایم خالیست
پدری دارم

حسرتش یک شب خواب!
دوستانی همه از دم ناباب
و خدایی که مرا کرده جواب
اهل دانشگاهم
قبله ام استاد است
جانمازم نمره!

خوب میفهمم سهم آینده من بیکاریست
من نمیدانم که چرا میگویند
مرد تاجر خوب است و مهندس بیکار
و چرا در وسط سفره ما مدرک نیست
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید

باید از مردم دانا ترسید!
باید از قیمت دانش نالید!
وبه آنها فهماند
که من اینجا فهم را فهمیدم
من به گور پدر علم و هنر خندیدم

محمد حیدری بازدید : 221 دوشنبه 03 مهر 1391 نظرات (0)
سلام به همــه دوستــان !!! مدیر سابــق ایــکس پاتــوق دوباره بــرگشــت و میــخواد که کــل سایــت رو یه حــال اســاسـی بــده و کــلاً سـایت جــون بگیــره
از همتون عذر خواهی میکنــم که ایــن مدت شما رو منتظر گــذاشتم و نتونستم درست و حســابی به ســایت بــرسم.... اما بــزودی ســایت درســت و حســابی میــشه

بــاتشکر ، محمد حیدری ، مدیر اسبق ایــکس پــاتوق
محمد حیدری بازدید : 386 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)
http://up.vbiran.ir/images/j7yw9gz4trqq2w2ixlrp.jpg




این نسخه قبل از نهایی آفیس 2010 است. نسخه نهایی به صورت RTM ارائه می شود و این نسخه قبل از نهایی است. ورژن نهایی آفیس تا 15 روز آینده وارد بازار خواهد شد.

 این نسخه شامل برنامه های زیر است:

- Microsoft Word 2010
- Microsoft Excel 2010
- Microsoft Outlook 2010
- Microsoft PowerPoint 2010
- Microsoft OneNote 2010
- Microsoft Access 2010
- Microsoft InfoPath 2010
- Microsoft Publisher 2010

توجه داشته باشید این نسخه برای نصب نیازی به سریال ندارد اما هنوز کرک کاملی برای از بین بردن محدودیت زمانی آن ارائه نشده است. 

 

  حجم :

 

  دانلود نرم افزار:

 

 

دانلود با لینک مستقیم :

 

 

دانلود نسخه ی نهایی

 



  پسورد فایل فشرده : www.vatandownload.com

 
 
محمد حیدری بازدید : 278 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)

Fabled Legends: The Dark Piper یک بازی فکری و Hidden Object از شرکت معروف Big Fish Games می باشد . شما می بایست تا قبل از دیر شدن فلوت زن سیاه را متوقف کنید و او را شکست بدهید . او با استفاده از فلوت جادوییش در حال گول زدن مردم اروپا است و باید با استفاده علائم و شی های مخفی پیدا شده از او ، محل اقامت او را پیدا کنید و او را نابود کنید . این نسخه Collector's Edition و فینال می باشد که امیدواریم از این بازی زیبا و فکری نهایت لذت را ببرید .

 

Fabled Legends The Dark Piper بازي فكري فلوت زن سياه Fabled Legends: The Dark Piper

محمد حیدری بازدید : 298 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (1)

با سلام خدمت تمامی کاربران و بازدید کنندگان پاتوق خفن ایکس پاتوق


با توجه به تصمیماتی که درباره ی سرنوشت ایکس پاتوق گرفته شده ، فعلا اینجانب آرمین ، مدیریت کل سایت ایکس پاتوق از این سایت کناره گرفته و جانشین مدیریت کل را تنها مدیر سایت دوست خوبم محمد حسین اعلام میکنم.

البته ممکن است که دوباره من به سر کار آیم ولی در این مدت صبر نمیکنم و تمام سعی خود را مبنی بر اینکه ورژن جدید سایت ایکس پاتوق را با قالب و چت روم و ..... بسازم و از زحمات دوست خوبم و مدیر کل جدید سایت ایکس پاتوق بسیار ممنون هستم و به ایشان سمت جدیدشان را تبریک میگویم.


البته سایت ایکس پاتوق تنها یک شعبه دارد ، ولی ممکن است که ورژن جدید سایت ایکس پاتوق که قرار است بر پایش کنم ؛ بهتر از سایت قبلی باشد و به آنجا کوچ نماییم


با تشکر ؛ از تمامی کاربران و بازدید کنندگان

آرمین حیدری ، مدیریت کل سابق سایت ایکس پاتوق

1390/3/4

محمد حیدری بازدید : 278 چهارشنبه 03 خرداد 1391 نظرات (0)

Whispered Stories Sandman یک بازی دیگر از شرکت bigfishgames می باشد که سبک آن Hidden Objec است . به جوان یتیم James کمک کنید تا دوست دختر گمشده اش را پیدا کند . زمانی که جیمز به دنبال او بود ، او دچار طلسم شیطانی Sandman شد . برای نجات دوست دخترش او می بایست طلسم شیطانی Sandman را از بین ببرد . اما از کجا می توانم آن را پیدا کنم؟ با جیمز همراه شوید تا علاوه بر مقاومت در مقابل طلسم شیطانی ، دوست دخترش مری را نیز نجات دهید .

 

Whispered Stories Sandman بازي پيدا كردن اشياي مخفي با نام Whispered Stories Sandman

محمد حیدری بازدید : 284 چهارشنبه 03 خرداد 1391 نظرات (0)

برای این ساعت بازی بسیار زیبا و با کیفیت Stealth Chopper 3D جنگ با بالگرد را برای شما عزیزان دارای سیستم عامل آندروید آماده ی دریافت قرار داده ایم. شما در این بازی باید به نقاطی را که در نقشه مشاهده می نمایید حمله کنید. امیدواریم این بازی مورد توجه شما دوستان قرار بگیرد. هم اکنون می توانید این بازی موبایل را از سایت ایکس  پاتوق دریافت نمایید.

 

Stealth Chopper 3D

قابل اجرا بر روی آندروید 2.2 به بالا

 

 

 دانلود - با حجم 12.7 مگابایت
 پسورد : www.arash98.com ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )

کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز است.

محمد حیدری بازدید : 295 چهارشنبه 03 خرداد 1391 نظرات (0)

Alan Wake's American Nightmare یک بازی سوم شخص شوتر و همچنین ماجراجویانه می باشد که شخصیت اصلی آن Alan است . استودیو فنلاندی Remedy سازنده یکی از بهترین و تاثیرگذارترین شوترهای سوم شخص تاریخ یعنی مکس پین، دو سال پیش، بالاخره راه خود را به این نسل از کنسول ها باز کرد. Alan Wake با وجود برخی مشکلات و کمبودهایی که داشت بازی بسیار خوب و متفاوتی بود که در این بازار پر از شوترها و عنوان های توخالی و اکشن صرف، به مدد داستان سرایی عالی و ادغام آن در بطن بازی توانست تجربه ای فراموش نشدنی برای بسیاری خلق کند. از جنگل های تاریک و سرد Bright Falls تا بیابان های وسیع و گرم آریزونا، تفاوت بسیاری وجود دارد، اما نه برای Alan Wake! زیرا که تمام اینها زاییده ذهن خود اوست. نویسنده معروف ما این بار بازگشته تا در کابوسی دیگر به دنبال روشنایی و امید بگردد.

 

| نسخه معتبر و نهایی RELOADED ،‌ برای اولین بار در میان وب سایت های ایرانی |

 

Alan Wakes American Nightmare دانلود بازي Alan Wakes American Nightmare براي PC

 

محمد حیدری بازدید : 318 چهارشنبه 03 خرداد 1391 نظرات (0)
[تصویر: 20years-pc.jpg]
تصور اینکه تکنولوژی طی این چند سال چقدر پیشرفت کرده کار مشکلی است. این تصویر بهترین کامپیوتری است که می توانستید حدود بیست سال قبل بخرید. آن هم با قیمت فوق العاده 8499 دلار. ضمن اینکه این قیمت شامل هزینه مانیتور و ماوس نبوده است. ‏

اما این همه پول برای پردازشگر اینتل 20 مگاهرتزی و کارت گرافیک VGA با حافظه RAM برابر با 2 مگابایت! البته از افتخارات کامپیوتر مورد نظر این بوده که رم آن تا 16 مگابایت قابل ارتقا بوده است. ‏

در ان زمان پردازشگر 20 مگاهرتزی اینتل آنقدر به نظر سریع می آمده که در تبلیغ از ان به عنوان سریع مثل صاعقه یاد شده. حالا فکر می کنید بیست سال دیگر تکنولوژی در کجا قرار دارد؟ و در حال خندیدن به کدام فناوری هستیم که هم اکنون برایمان خارق العاده است؟ ‏
محمد حیدری بازدید : 276 دوشنبه 01 خرداد 1391 نظرات (0)
يك روز كه خار كني رفته بود براي خاركني ،خسته شد ورفت كنار چشمه
وقدري آب خورد وگفت :((اُخي!)) ناگهان اُخيك (سلطان هفت اُخيك
يكي بود يكي نبود،غير از خدا هيچ كس نبود.روزي
روزگاري،يك مرد خاركني بود
در ((پرت آباد)) (توضيح
دريا)سر از چشمه در آورد وگفت:سلام بابا خاركن ،چه
فرمايشي داري؟
بابا خاركن آهي كشيد وگفت :اي برادر،دست به دلم نگذار كه
دلم خون است.صبح تا شب كار ميكنم.كم كم دارم چهل ساله مي
شوم وهنوز زن ندارم.اخيك گفت :اين كه مشكلي نيست.بعد به
يك چشم بر هم زدن ،دختري مثل پنجه آفتاب ،لب چشمه پيدا
شد.اخيك گفت:بفرما،اين هم زني كه ميخواستي.بعد از اين
حرف اخيك ناپديد شد.دختر به خاركن گفت :اي خاركن بدان
وآگاه باش كه من دختر شاه پريان هستم وعقد من وتو را در
آسمانها بسته اند.
بابا خاركن خوشحال شد وبا زنش راه افتاد كه برود به
خانه.يك دفعه با خودش فكر كرد كه اي دل غافل!من كه اصلا
خانه ندارم ،اين شد كه دوباره برگشت سرچشمه وقدري آب
خورد وگفت:اخي دوباره اخيك از آب بيرون امد وگفت:سلام
بابا خاركن چه خواسته اي داري؟بابا خاركن گفت:اي
برادر،من خانه ندارم.اگر التفاتي بكني ويك غاري براي
زندگي در اختيارمان بگذاري،منت پذيرت مي شويم.اخيك
گفت:پدرآمرزيده،اين روزها با ايران رادياتور كي ميره تو
غار؟يك ساختمان ويلايي دوبلكس مبله،با استخر وسونا
وجكوزي وپاركينگ وانبار با تمام وسايل منزل ،حوالي تجريش
ونياوران برايت سراغ دارم.چطور است؟خاركن گفت :بد نيست.
به يك چشم بر هم زدن،سند منگوله دار يك ساختمان
ويلايي،از آسمان افتاد پيش پاي بابا خاركن واخيك ناپديد
شد.
بابا خاركن سند را برداشت ودست زنش را گرفت وراه افتاد
كه برود به طرف نياوران.دختر شاه پريان گفت:اي خاركن،مي
داني از اينجا تا نياوران چند فرسخ راه است؟تو كه از
اخيك اين همه چيز گرفتي،يك چهارپايي هم ميگرفتي كه
دوتايي تركش بنشينيم وبرويم.
خاركن دوباره آمد لب چشمه وقدري اب خورد
وگفت:((اخِي))دوباره اخِيك پيدا شد وگفت:با عرض سلام
مجدد!ديگر چه ميخواهي بابا خاركن؟بابا خاركن گفت:اي
برادر ،هيچ فكر نكردي كه من وعيالم اين همه راه را چطور
بايد برويم؟ يك اسبي،(بلانسبت خوانندگان محترم اين
افسانه)قاطري،چيزي...اخيك خنده اي كرد وگفت:آخر بابا
خاركن آدم با اين همه دارايي كه دوتركه سوار الاغ
نميشود... يك بنز شش در مشكي با راننده اختصاصي براي
خودت بخواه،يك ليموزين آلبالويي هم براي عيالت.
بابا خاركن گفت:حالا كه چاره اي نيست باشد!!! به يك چشم
بر هم زدن دوتا ماشين كنار دست بابا خاركن وعيالش سبز شد
واخيك ناپديد شد.
وقتي بابا خاركن روي صندلي گرم ونرم وچرمي بنز نشست وتا
كمر توي آن فرو رفت،خوش خوشانش شد و زير لب گفت
((اُخي!))دوباره اخيك ،سر از آب در آورد وگفت:بابا خاركن
اين دفعه ديگه خودم مي دانم چه مي خواهي .بيا.اين يك
دفترچه دويست برگي حساب در گردش كه هرچه ازش خرج كني
،تمام نميشود.اين هم يك دفترچه پس انداز چندميليون دلاري
در بانكهاي سوئيس ،اين هم يك تعداد سند وبنچاق كه به درد
روز مبادايت مي خورد.
اخيك اينها را داد به دست بابا خاركن وناپديد شد.
بعد از اين واقعه بابا خاركن و دختر شاه پريان رفتند كه
با هم زندگي خوبي داشته باشند.
* * * * *
# خلاصه پرونده اتهامي:

نام: بابا
شهرت: خاركن
شغل: خاركني
# موارد اتهام:

1.كسب درآمد هاي باد آورده
2.داشتن روابط نا مشروع با خانم ((دال.شين.پ))معروف
به دختر شاه پريون
3.جعل اسناد دولتي
4.و غيره!!!

#راي دادگاه:

متهم به هزار بار حبس ابد محكوم شد.
* * * * *

اما بشنويد از بابا خاركن كه همان روز اول داشت توي
زندان آب خنك مي خورد،طبق عادت زير لب گفت:((اُخي)).
اخيك (سلطان هفت دريا) از توي ليوان آب بيرون آمد و وقتي
حال و روز بابا خاركن را ديد ،ترتيب آزادي اش را داد.
بابا خاركن الان دارد با دختر شاه پريان به خوشي وخرمي
زندگي مي كند.

ما از اين داستان نتيجه مي گيريم كه آدم بايد بعد از آب
خوردن ((اُخي))بگويد.
قصه ما به سر رسيد،غلاغه به خونه اش نرسيد
محمد حیدری بازدید : 260 دوشنبه 01 خرداد 1391 نظرات (0)
سلام،
هیچ فکر کردین که اگر زنده یاد آقا فریدون خان مشیری میخواست اون شعرمعروف و محبوب « بی تو مهتاب شبی....» رو امروزه بگه ،چطوری میگفت؟

بی تو On line شبی باز از آن Room گذشتم
همه تن چشم شدم . دنبال ID ی تو گشتم
شوق ديدار تو لبريز شد از Case وجودم
شدم آن User ديوانه که بودم
وسط صفحه Room , Desktop ياد تو درخشيد
Ding صد پنجره پيچيد
شکلکی زرد بخنديد
يادم آمد که شبی با هم از آن Chat بگذشتيم
Room گشوديم و در آن PM دلخواسته گشتيم
لحظه ای بی خط و پيغام نشستيم
تو و Yahoo و Ding و دنگ
همه دلداده به يک Talk بد آهنگ
Windows و Hard و Mother Board
آريا دست برآورده به Keyboard
تو همه راز جهان ريخته در طرز سلامت
من بدنبال معنای کلامت
يادم آمد که به من گفتی از اين عشق حذر کن
لحظه ای چند بر اين Room نظر کن
Chat آئينه عشق گذران است
تو که امروز نگاهت به Email ی نگران است
باش فردا که PM ات با دگران است
تا فراموش کنی چندی از اين Log Out , Room کن
باز گفتم حذر از Chat ندانم
ترک Chat کردن هرگز نتوانم نتوانم
روز اول که Email ام به تمنای تو پر زد
مثل Spam تو Inbox تو نشستم
تو Delet کردی ولی من نرميدم نه گسستم
باز گفتم که تو يک Hacker و من User مستم
تا به دام تو درافتم Room ها رو گشتم و گشتم
تو مرا Hack بنمودی . نرميدم . نگسستم
..........
Room ی از پايه فرو ريخت
Hacker ی Ignor تلخی زد و بگريخت
Hard بر مهر تو خنديد
PC از عشق تو هنگيد
..........
رفت در ظلمت شب آن شب و شبهای دگرهم
نگرفتی دگر از User آزرده خبر هم
نکنی دگر از آن Room گذر هم
بی تو اما به چه حالی من از آن Room گذشتم
محمد حیدری بازدید : 232 دوشنبه 01 خرداد 1391 نظرات (0)

1. در پشت سر يه دوچرخه سوار در حال رانندگي هستيد ،قصد گردش به راست داريد ، چكار

ميكنيد ؟


الف سرمون رو از شيشه مياريم بيرون ميگيم هوووو يره مگه كوري برو اونور ديگه .


ب به موازات دوچرخه سوار حركت ميكنيم و يه هو ميپيچيم جلوش تا حالش گرفته شه.


ج پشت سرش يه بوق خفن ميزنيم تا هُل شه و بخوره زمين و بعد از روش رد ميشيد طوري كه مخش بپاشه بيرون


د با ماشين ميكوبيم بهش تا بيفته زمين و بعد از رو مخش رد ميشيم .



2 . از يه خيابان فرعي ميخواهيد وارد خيابان اصلي شويد. چرا بايد بيش از همه مواظب موتور سيكلت سوارها باشيد ؟


الف چون همينجوري سرشون رو ميندازن پايين ميان تو تقاطع .


ب چون سهميه بنزينشون كمتره و گناه دارن .


ج چون خيلي كوچيك هستند و ما ريز ميبينيمشون .


د ممكنه موتور پليس باشه ، بعد آب بيار و حوض خالي كن.



3 . در كدام محل است كه نبايد پارك كنيد ؟


الف پاركينگ طبقاتي رايگان الماس شهر .


ب پاركينگ عمومي پارك ملت .


ج دم در خونه مادر زن.


د دم در خونه مادر شوهر.



4 . خط ممتد دوگانه به چه معناست؟


الف براي تاكيد اينكه دو خط موازي هيچوقت به هم نميرسن.


ب به معني اينكه بايد اين دو خط رو بگيري همينجوري بري .


ج يعني اينكه دور زدن ممنوع ولي... يه دفعه ميتونيد دور بزنيد كه حال همه گرفته بشه .


د يعني موش تو سوراخ نميرفت وقتي ميرفت جمعه ميرفت.



5 . وقتي چراغ زرد رو ديديد بايد چه كار كنيد؟


الف اگر حتي 1 ثانيه هم مونده تا چراغ قرمز بشه گازشو بگيريد و بريد.


ب اول يواش بريد بعد كه ديديد كسي حواسش نيست بازم گازش رو بگيريد و بريد.


ج يعني چيزي ديگه به اتمام كارت سوختت نمونده..براتون متاسفم


د هيچ خطري شما رو تهديد نميكنه پس با خيال راحت گازتون رو تا ته بگيريد و بريد.



6 . اين تابلو به چه معناست ؟

الف يعني جاده خودشو لوس كرده و دو رگه اس.


ب يعني جاده مار دارد.....مار هم موش تو سولاخ نميرفت.


ج يعني همچين ترمز كنيد كه خط لاستيكاتون بيفته


د يعني هر چه قدر عشقته لايي بكش!





7 . اين تابلو به چه معناست ؟

الف يعني...اووووه ...بيخيال !


ب يعني....اَ اَ اَ اَ اَ ....ايول بابا !


ج يعني....ها ا ا ا ا .....!


د يعني .....چ......ي ؟! جون من راس ميگي!



8 . اين تابلو به چه معناست ؟

الف ابومسلم سرور پرسپوليسه


ب پرسپوليس سرور ابومسلمه


ج فقط تيم ملي


د هيچ كدوم...فقط كريم باقري!





9 . به هنگام تركيدن لاستيك كدام مورد را بايد انجام بديد ؟


الف مثل زنها جيغ ميكشيد و از پنجره ميپريد بيرون....


ب خونسرديتون رو حفظ ميكنيد و بوسيله يه ستون ماشين رو متوقف ميكنيد( يعني خودتونو ميكوبيد به ستون)


ج فرمون رو بچسبيد و ول نكنيد تا ماشين مثل بچه آدم خودش وايسته.


د چشماتون رو ميبنديد و به خدا توكل ميكنيد!



10 . در حال نزديك شدن به خط كشي عابر پياده هستيد . عابرين منتظرند تا عبور كنند.چه موارديرا بايد انجام دهيد ؟


الف بيخيال عابر بابا....عابر كيلو چنده .بزن برو..


ب با همون سرعت يه دفعه از بغلشون رد ميشيد تا بترسند و شما حالشو ببريد.


ج اگه ديديد خيلي پرروين، ميايد پايين و بعد از چند تا ناسزا بارشون كردن ، تا جايي كه ميخورن ميزنينشون.


د از كنارشون با سرعت رد ميشيد و بهشون ميگيد : ..{....}...!

محمد حیدری بازدید : 332 شنبه 23 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
خلاقیت فوق العاده جالب و خنده دار از نوع دانشجویی!
پاسخ های بسیار جالب این دانشجو باعث شد تا نمره صفر نگیرد. سوال ها و جوابها را بخوانید.

ANSWERS OF A BRILLIANT STUDENT WHO OBTAINED 0  But I would have given him 100

Q1. In which battle did Napoleon die?
* his last battle
درکدام جنگ ناپلئون مرد؟
در اخرین جنگش

Q2. Where was the Declaration of Independence signed?
* at the bottom of the  page
اعلامیه استقلال امریکا درکجا امضاشد؟
در پایین صفحه

Q3. How can u drop a raw egg onto a concrete floor without cracking it?
*Concrete floors are very hard to crack.
چگونه می توانید یک تخم مرغ خام را به زمین بتنی بزنید بدون ان که ترک بردارد؟
زمین بتنی خیلی سخت است و ترک بر نمی دارد

Q4. What is the main reason for divorce?
* marriage
علت اصلی طلاق چیست؟
ازدواج

Q5. What is the main reason for failure?
* exams
علت اصلی عدم موفقیتها چیست؟
امتحانات

 Q6. What can you never eat for breakfast?
* Lunch & dinner
چه چیزهایی را هرگز نمی توان درصبحانه خورد؟
نهار و شام

Q7. What looks like half an apple?
* The other half
چه چیزی شبیه به نیمی از یک سیب است؟
نیمه دیگر ان سیب

Q8. If you throw a red stone into the blue sea what it will become?
* it will simply become wet
اگر یک سنگ قرمز را در دریا بیندازید چه خواهد شد؟
خیس خواهد شد

Q9. How can a man go eight days without sleeping ?
* No problem, he sleeps at night.
یک ادم چگونه ممکن است هشت روز نخوابد؟
مشکلی نیست  شبها می خوابد

Q10. How can you lift an elephant with one hand?
* You will never find an elephant that has only one hand..
چگونه می توانید فیلی را با یک دست بلند کنید؟
شما امکان ندارد فیلی را پیدا کنیدکه یک دست داشته باشد

Q11. If you had three apples and four oranges in one hand and four apple and three oranges in other hand, what would you have ?
* Very large hands
اگر در یک دست خود سه سیب و چهارپرتقال و در دست دیگر سه پرتقال و چهار سیب داشته باشید کلا چه خوهید داشت؟
دستهای خیلی بزرگ

 Q12. If it took eight men ten hours to build a  wall, how long would it take four men to build it?
* No time at all, the wall is already  built.
اگر هشت نفر در ده ساعت یک دیوار را بسازند چهارنفر ان را درچند ساعت خواهند ساخت؟
هیچ چی چون دیوار قبلا ساخته شده
محمد حیدری بازدید : 281 شنبه 23 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
قرارداد باشگاه فوتبال هلند با کودکی 18 ماهه +عکس
باشگاه فوتبال هلندی ولنو قراردادی یکساله را با کودکی 18 ماهه به امضا رساند.
بائر که فان درمی پس از شرکت در جلسه ای تمرینی و امضا قرارداد از این پس بازیکنی حرفه‌ای شمرده می‌شود و شاید خردسال‌ترین بازیکن حرفه‌ای دنیا. توانایی بالای بائر که در گلزنی باعث شد که «ولنو» در بستن قرارداد با او تلاش فراوانی به خرج داده و خیلی زود او را به عضویت باشگاهش در آورد.

به گزارش ایکس پاتوق وی در جلسه تمرینی 3 بار توپ را وارد دروازه‌ کرد. باشگاه هلندی ولنو که در مکان هفدهم جدول لیگ برتر این کشور موسوم به Eredivisie جای دارد، در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ولنو تاریخ را رقم می‌زند.
 
قرارداد باشگاه فوتبال هلند با کودکی 18 ماهه +عکس ، www.irannaz.com

بدین ترتیب ولنوی قعرنشین و در خطر سقوط با این کار توانست توجه همگان را از آن خود کند، آن هم در سطح جهان. امضای قرارداد یکساله نمادین با کودکی 18 ماهه اقدامی بی‌سابقه به شمار می‌آید. قراردادی که تا 10 سال می‌تواند تمدید شود. پدر و مادر بائر که کوچک از او فیلمی گرفته اند که او با پای راست خود 3 توپ را وارد دروازه‌ای کوچک می‌کند. این کلیپ 20 ثانیه‌ای خیلی زود در اینترنت فراگیر شد.

این بازیکن خردسال در جلسه‌ای تمرینی که حتی شگفتی کن لمانس (هافبک ولنو) را نیز در پی داشت، سران باشگاه را به خوبی قانع کرد به گونه‌ای که گفته شد او از تکنیک شوت زنی خوبی برخوردار بوده و ژن فوتبال پدر بزرگ فوتبالیست خود را دارد، شخصی که روزگاری را با نوه‌اش به بازی می‌پرداخت. اکنون فان در می خردسال بازیکنی حرفه‌ای شده اگر چه باشگاهش اعلام کرده است، هنوز نمی‌داند پست مورد علاقه بازیکن جدیدش کجاست!
محمد حیدری بازدید : 299 شنبه 23 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شباهت جالب دختر نانسی به کودکی مادرش +تصاویر
دختر نانسی عجرم خواننده معروف لبنانی میلا نام دارد. میلا روز تولدش همزمان با روز تولد مادرش است.

بسیاری از طرفداران این خواننده که توانسته بودند بعد از مدت ها عکس دختر نانسی را ببینند، اعتقاد داشتند که میلا بسیار خوش شانس است که تا این حد به مادر خود شباهت دارد.
 
شباهت جالب دختر نانسی به کودکی مادرش +تصاویر ، www.irannaz.com
 
شباهت جالب دختر نانسی به کودکی مادرش +تصاویر ، www.irannaz.com
 
شباهت جالب دختر نانسی به کودکی مادرش +تصاویر ، www.irannaz.com
 
کودکی نانسی عجرم
 
شباهت جالب دختر نانسی به کودکی مادرش +تصاویر ، www.irannaz.com
محمد حیدری بازدید : 324 شنبه 23 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
مرگ دختر زیبا و مدل 19 ساله از ترس چاقی!! +عکس
بی اشتهایی و ترس از چاقی این دختر زیبا و 19 ساله را طعمه مرگ ساخت. بتی 19 ساله از نوجوانی و کودکی یک مدل موفق بود و تصاویرش روی اکثر مجلات مد به چشم میخورد اما وقتی او بزرگتر شد از ترس اینکه تناسب اندامش را از دست بدهد غذا نخورد و این بی اشتهایی آنقدر او را ضعیف کرد که یک روز صبح دیگر از خواب بیدار نشد و قلبش برای همیشه از کار افتاد.
 
مرگ دختر زیبا و مدل 19 ساله از ترس چاقی!! +عکس ، www.irannaz.com

پزشکان معتقدند وی 3 سال دچار این بیماری بوده و این مسئله باعث شده است قلب وی به شدت ضعیف شود و همین مسئله مرگ هنگام خواب را در پی داشته است. پدرش معتقد است که او نمی دانست تا چه اندازه زیباست . او حتی میتوانست یک دختر چاق زیبا باشد اگرچه از دیدهمه او با چاقی فاصله زیادی داشت.
 
مرگ دختر زیبا و مدل 19 ساله از ترس چاقی!! +عکس ، www.irannaz.com
 
پدر و مادر این مدل می گویند تلاش زیادی کرده اند تا او را از این کار منع کنند اما وی خیلی لجبازتر از آن بوده است که به حرف کسی اهمیت بدهد .او حتی زمانیکه در کنار خانواده مجبور به صرف غذا میشده با بهم زدن عمدی حال خودش سعی در لاغر نگه داشتن خود داشته است.
 
مرگ دختر زیبا و مدل 19 ساله از ترس چاقی!! +عکس ، www.irannaz.com
 
ایکس پاتوق، مسئله ای که بیش از هرچیز این خانواده را رنج میدهد این است که این دختر 19 ساله از اواخر سال پیش برای درمان بیماری اش به یک کلینیک رفته و سعی داشته خود را درمان کند تا به زندگی عادی بازگردد اما زندگی دیگر مجال این کار را به وی نداد و سرانجام جان خود را از دست داد.
محمد حیدری بازدید : 262 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

دانلود سریال جدید و فوق العاده زیبا قهوه تلــــــخ محصول 1390 ایران

|| لینک مستقیم و کمکی ، کیفیت عالی DVDRip MKV ، دانلود مجموعه بیست و هفتم ||


.:: قسمتهای 79 ، 80 و 81 ::.







فرمت فایل : Mkv
کیفیت : بسیار عالی DVDRip
حجم هر قسمت : 250 مگابایت
موضوع : کمدی

بازیگران : مهران مدیری ، سیامک انصاری ، محمدرضا هدایتی ، سحر زکریا ، الیکا عبدالرزاقی ، آرام جعفری ، برزو ارجمند ، رضا فیض نوروزی ، سحر جعفری جوزانی ، نادر سلیمانی ، رضا نیکخواه ، هادی کاظمی ، علی لک پوریان ، بیژن بنفشه خواه ، فلامک جنیدی ، عارف لرستانی ، شایان احدی فر ، رامین پور ایمان ، فاطمه هاشمی ، مریم بخشی ، شادی احدی فر ، جواد عزتی ، سعید پیردوست ، بیوک میرزایی ، ساعد هدایتی ، سام نوری ، حمید کاشانی


خلاصه داستان این مجموعه : زندگی جدید شهر نشینی.. مشکلات تازه که برای اهالی ساختمان و نیما دوباره به کلانتری میره ! حالا درباری های به شهر امده تو فکرشون این هست که چهارمین سالگرد تاجگذاری رو برگزار کنند و …..


لينک مستقيم اختصاصي ایکس پاتوق ( سرور RodFile کمکي ) :

Ghahve_Talkh_E79_BaranMovie.mkv
Ghahve_Talkh_E80_BaranMovie.mkv
Ghahve_Talkh_E81_BaranMovie.mkv

لينک مستقيم اختصاصي ایکس پاتوق
( سرور Uploadbaz کمکي ) :


Ghahve_Talkh_E79_BaranMovie.mkv
Ghahve_Talkh_E80_BaranMovie.mkv
Ghahve_Talkh_E81_BaranMovie.mkv

لينک مستقيم اختصاصي ایکس پاتوق ( سرور MediaFire اصلي ) :

Ghahve_Talkh_E79_BaranMovie.mkv.001
Ghahve_Talkh_E79_BaranMovie.mkv.002

Ghahve_Talkh_E80_BaranMovie.mkv.001
Ghahve_Talkh_E80_BaranMovie.mkv.002

Ghahve_Talkh_E81_BaranMovie.mkv.001
Ghahve_Talkh_E81_BaranMovie.mkv.002

لينک مستقيم اختصاصي ایکس پاتوق ( سرور SpaceHa کمکی ) :

Ghahve_Talkh_E79_BaranMovie.mkv
Ghahve_Talkh_E80_BaranMovie.mkv
Ghahve_Talkh_E81_BaranMovie.mkv

محمد حیدری بازدید : 319 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

سولماز نفر اول مسابقات رقص شبکه ماهواره ای “تی وی پرشیا” در بدو ورود به ایران به زندان اوین منتقل شد

نفر اول مسابقه رقص امسال دستگیر شد و به زندان اوین رفت+عکس

طی خبری که منتشرشده رقصنده ای بنام سلماز که درتلویزیونی درالمان شرکت نموده و در مسابقه رقص هم برنامه اجرا کرده است. هفته پیش هنگام ورود به ایران درفرودگاه دستگیر و بازداشت شده است این رقصنده به نام سولماز بوده که ظاهرا در مسابقه رقص یکی از شبکه های ماهواره ای اول شده و بعد از برگشتن به ایران بازداشت و چند روزی هم در زندان اوین مهمان زندانیان سیاسی بوده و بعد با قرار کفالت آزاد شده  و البته توی اون چند روز سخاوتمندانه هنرش رو توی بند زنان واسه بقیه عرضه کرده بوده…

نفر اول مسابقه رقص امسال دستگیر شد و به زندان اوین رفت+عکس

نفر اول مسابقه رقص امسال دستگیر شد و به زندان اوین رفت+عکس

محمد حیدری بازدید : 274 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

به نظر شما داشتن طولانی ترین اسم دنیا چند کلمه است؟ زنی در منطقه هارتپول انگلستان پس از مرگ پسرش یک موسسه خیریه را راه اندازی کرده است که نام آن ” رویای سرخ” است.

وی که تا قبل از این تغییر اسم، “داون مک مانس” نام داشته یک نام با ۱۶۱ کلمه را برای خود انتخاب کرده است و هدف خود از این تغییر را جلب حمایت برای بنیاد خیره خود اعلام کرده است.
این زن اعلام کرده که امیدوار است بتواند با وجود نام بسیار طولانی خود از گذرنامه جدید و همچنین حساب های بانکی که نیاز به نوشتن کامل اسم دارد استفاده کند.
او اول اسم خود را “Red” به معنای سرخ و نام فامیل خود را نیز به ” Dreams ” به معنای رویا تغییر داده است.

زنی که اسمش ۱۶۱ کلمه است!! + عکس

نام کامل و جدید این زن :
“Red Wacky League Antlez Broke the Stereo Neon Tide Bring Back Honesty Coalition Feedback Hand of Aces Keep Going Captain Let’s Pretend Lost State of Dance Paper Taxis Lunar Road Up Down Strange All and I Neon Sheep Eve Hornby Faye Bradley AJ Wilde Michael Rice Dion Watts Matthew Appleyard John Ashurst Lauren Swales Zoe Angus Jaspreet Singh Emma Matthews Nicola Brown Leanne Pickering Victoria Davies Rachel Burnside Gil Parker Freya Watson Alisha Watts James Pearson Jacob Sotheran Darley Beth Lowery Jasmine Hewitt Chloe Gibson Molly Farquhar Lewis Murphy Abbie Coulson Nick Davies Harvey Parker Kyran Williamson Michael Anderson Bethany Murray Sophie Hamilton Amy Wilkins Emma Simpson Liam Wales Jacob Bartram Alex Hooks Rebecca Miller Caitlin Miller Sean McCloskey Dominic Parker Abbey Sharpe Elena Larkin Rebecca Simpson Nick Dixon Abbie Farrelly Liam Grieves Casey Smith Liam Downing Ben Wignall Elizabeth Hann Danielle Walker Lauren Glen James Johnson Ben Ervine Kate Burton James Hudson Daniel Mayes Matthew Kitching Josh Bennett Evolution Dreams ” است.

محمد حیدری بازدید : 288 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)



آرشیو اس ام اس های ولادت حضرت فاطمه (س)

بر عالم سرما زده گرما دادند / خورشیدترین ، ترا به دنیا دادند

با سجده و سجاده چهل روز گذشت / تا عاقبت آن سیب خدا را دادند  . . .

ولادت حضرت فاطمه(س) بر شما مبارک

.

.

.

البشارت که عیان مهر فروزان آمد / ظاهر از پرده عصمت رخ جانان آمد

سر زد از برج نبوت مه رخشنده دین / روشن از نور رخش عالم امکان آمد . . .

.

.

.

ای آن که هست بال ملک فرش راه تو / هفت آسمان تجلی تو، جلوه گاه تو

تو کوثر رسول خدایی که از ازل / شد آیه های روشن قرآن گواه تو . . .

ولادت حضرت فاطمه(س) مبارک

.

.

.

هر دختری که ام امامت نمی شود / یا مادر پیمبر رحمت نمی شود

در مجمع خلایق حق فاطمه یکی است / این وحدت است شامل کثرت نمی شود . . .

.

.

.

مفهوم حقیقی حیاتی بانو / با تو به زمین معنی ومعنا دادند

تا اینکه به سوی آسمانها بپریم / با نام شما به بالمان پا دادند . . .

.

.

.

خـلـقـت کـائـنـات شــد، بـهـر وجــود فاطمه(س)

زنـده هـمـه جـهان شد از، یمن ورود فاطمه(س)

 پـیـش حـریـم حرمـتش، خیـل ملک کشید صف

 از سـر شـوق جـمـلگی، مـحو سجـود فاطمه(س)

.

.

.

از شب میلاد بود شعلۀ تاب و تبش / پیش تر از جدّ و باب خوانده خدا زینبش

قصۀ کرب و بلا زمزمۀ هر شبش / فاطمه از جان ودل بوسه زند بر لبش . . .

.

.

.

عزت و فضل و شرافت بنگر ز امر خدا / سوى زهرا ز جنان حورى و غلمان آمد

ساره و آسیه و مریم حورا ز بهشت / از پى خدمت آن زهره تابان آمد . . .

.

.

.

محمد حیدری بازدید : 294 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
دروغ های بسیار جالب پسران به دختر خانم ها! (طنز)
دروغ های متداول برخی پسران به دختران همراه با معانی آن ها (طنز)

دروغ : بعدا باهات تماس می گیرم

معنی : دیگه هیچ وقت منو نمی بینی

دروغ : تو قسمتی از وجود منی- نمی دونی تا چه اندازه دوستت دارم

معنی : تو برای من به اندازه کافی زیبا، باهوش و پولدار نیستی میزارمت کنار

دروغ : اون دختر هیچ تیریپی با من نداره – ما فقط دوست معمولی هستیم

معنی : عاشقشم

دروغ : من ترو برای وجود خودت دوست دارم

معنی : من فقط دنبال ..... هستم

دروغ : آخر این هفته با دوستام داریم میریم کوه

معنی : داریم میریم دختر بازی.

دروغ : می تونی ۵ هزار تومن بهم قرض بدی؟ تا آخر هفته بهت برمیگردونم

معنی : پولتو ببوس و باهاش خداحافظی کن.

این هم شاید بزرگترین دروغی باشد که تا بحال گفته شده:

دروغ : قول میدم تا زمانیکه مرگ مارو از هم جدا نکرده عاشقت باشم، باهات صادق باشم و ازت نگهداری کنم

معنی : ازت میخوام لباسامو بشوری، خونمو تمیز کنی، غذا برام بپزی، وقتی مریض میشم ازم پرستاری کنی، از بچه هام مراقبت کنی، به دوستام و خـانوادم سـرویـس بدی . هر وقت بخوام میـرم با دوسـتــام و دخـتـرای دیـگـه گـردش، هیچوقت پول بـهت نمی دم و هیچ کلمه خوشـحال کنـنده ای بـهت نخواهم گفت و هیچ کاری که برای تو جالب باشه انجام نخواهم داد!
محمد حیدری بازدید : 280 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در حالی آمارها از افزایش وقوع نزاع و جرایم خشن در جامعه حکایت دارد که کارشناسان معتقدند افزایش فقر و بیکاری و تورم از جمله عوامل مهم در رشد جرایم و نزاع طی سال های اخیر در کشور بوده است.در سالی که هموطنان با تورم و مشکلات اقتصادی روبرو بودند بر تعداد مجرمان کشور افزوده شد.

بر اساس آمار های سازمان پزشکی قانونی، تا پایان بهمن ماه سال گذشته، 567 هزار و 315 پرونده نزاع شامل 401 هزار و 637 پرونده مربوط به نزاع مردان و 165 هزار و 678 مورد مربوط به نزاع زنان به پزشکی قانونی ارجاع شده است که در استان های بوشهر، خوزستان، ‌سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی با افزایش روبرو بوده است.

سرهنگ رضا غنی لو، عضو هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی اظهار داشت: مطالعات جهانی نشان داده تورم و فاصله طبقاتی نقش موثری در افزایش وقوع جرایم به خصوص جرایم خشن دارد. برای نمونه آدم ربائی نقش مستقیمی با فقر و فاصله طبقاتی دارد. انگیزه های این جرم معمولا یک شبه پولدار شدن، آن هم با خشن ترین و ساده ترین روش است. معمولادر جوامعی که تفاوت فقیر و غنی زیاد شود و الگوهای مادی جای الگوهای معنوی را بگیرند، این جرم خودش را نشان می دهد و شروع به رشد می کند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند، فقر همیشه منجر به جرم نمی‌شود، اما بررسی‌ها نشان داده‌اند که در طبقه متوسط آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری کمتر از طبقه پایین و اقشار فقیر جامعه است.

دکتر احمدی، آسیب شناس در این باره می گوید: در خانواده‌های فقیر نبود تغذیه مناسب و نامناسب بودن شرایط تحصیلی بستر‌ساز مشکلات بعدی فرزندان این خانواده‌ها است. بیشتر فرزندان طبقه پائین با رها کردن تحصیل به سمت کار رفته و گاهی به دلیل مشکلات مالی و نبود کار مناسب به سمت جرم می روند.

وی افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و تورم باید درآمدها به صورت عادلانه توزیع شود. اغلب این مجرمان پس از دستگیری مدعی می شوند برای انتقام از طبقه مرفه جامعه تصمیم به سرقت گرفته و حق از دست رفته خود را از آنها می گرفتند.یکی دیگر از راه های کاهش جرم از سوی طبقه پائین جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر است. عدم تأمین نیازهای اساسی خانواده، دوستان ناباب، محیط آلوده و...نیز از عوامل روی آوری فرد به بزهکاری است.

افزایش فقر و درکنار آن افزایش وقوع جرایم باعث شد مسوولان نیروی انتظامی و دستگاه قضا نیز به آن واکنش نشان دهند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه نزاع در چند سال اخیر افزایش داشته است تاکید کرد: افزایش نزاع تابع تورم، شرایط جوی و خشکسالی و در برخی از مناطق به علت مشکلات فرهنگی و کاهش آستانه تحمل افزایش یافته است که پیامد این امر بالا رفتن نرخ قتل در کشور است.

وی افزود: یکی از ظرفیت هایی که منجر به وقوع نزاع می شود انتخابات محلی و مجلس در شهرستانها است که منجر به بروز تنش هایی می شود اما به طور کلی آستانه تحمل مردم کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی ضمن توصیه به صدا و سیما برای فرهنگ سازی در این زمینه گفت: صدا و سیما باید فیلمها و برنامه های شاد را افزایش داده و از پخش برنامه های کسالت زا در صورت امکان خودداری کند ضمن اینکه قتل و نزاع در زمان خشکسالی افزایش چشمگیری می یابد.

رئیس کل دادگستری استان البرز هم در اولین کارگاه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی گفت: بیکاری، گرانی و تورم از موجبات بسیار مهم وقوع جرم در جامعه است و رفع آنها طبیعتاً بر عهده قوه قضاییه نیست.

مهدوی راد تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم یک ایده و هدف بسیار بزرگ با ابعاد بسیار گسترده است و با مطالعه ابعاد آن و برشمردن عوامل ایجاد جرم در جامعه مشخص می شود که پیشگیری از وقوع جرم به صورت محض، در حیطه وظایف قوه قضاییه نیست بعنوان مثال اشتغال زایی یکی از وظایف خاص قوه مجریه است و عدم ایجاد اشتغال خود موجب مشکلات عدیده ای در جامعه می شود زیرا بیکاری یکی از علل مهم وقوع انواع جرم در جامعه است و هر چقدر یک انسان با ایمان و با دیانت باشد، شرایط بد زندگانی و فقر او را وادار می کند که به سمت سرقت یا جرایم دیگر برود و از حضرت رسول اکرم (ص) نقل است که "شکم گرسنه ایمان ندارد".

با این وجود به نظر می رسد مشکلات اقتصادی طی سال های اخیر تاثیر زیادی بر روی کاهش آستانه تحمل افراد جامعه به خصوص جوانان داشته است که این موضوع باعث شده در برابر هر کنشی از خود واکنش نشان دهند. پس در گام بعدی نیاز است آستانه تحمل را در جامعه بالا برد که این موضوع ارتباط مستقیمی با رفاه اجتماعی دارد.

محمد حیدری بازدید : 321 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


 درون خون شما نفوذ کرده،‌ ذهنتان را می‌خورد و در صورتی که مدت زمان زیادی به آن رو نیاورید،‌ دچار وحشت و ناراحتی فراوان خواهید شد،‌ در روزهای خوب می‌تواند مفری از مشکلات روزانه زندگی باشد اما در روزهای بد،‌می‌تواند به مزاحمی غول آسا تبدیل شود که امکان تمرکز بر روی کارها را از شما خواهد گرفت. تصور می‌کنید این علایم مشابه به اعتیاد به چه نوع ماده ای اختصاص دارد؟

این ماده،‌ یا همان پدیده، شبکه اجتماعی "فیس بوک" نام دارد و در صورتی که نگران هستید به استفاده از این شبکه اعتیاد پیدا کرده اید،‌می توانید با انجام یک تست کوچک و بدون درد، به اعتیاد خود پی ببرید.

روزانه بیش از 85 درصد از کاربران فیس بوک وارد این شبکه اجتماعی می شوند که البته گروهی از آنها از این شبکه استفاده ای سالم و معمولی دارند،‌ بخش نگران کننده گروهی است که به استفاده از فیس بوک وابستگی شدید پیدا کرده اند. برای اینکه دریابید شما در کدام دسته قرار دارید این 6 موضوع را درمورد خود ارزیابی کرده و به جواب خود از میان این پنج گزینه: 1=بسیار به ندرت. 2=به ندرت. 3= گاهی اوقات. 4= بارها . 5= در اغلب موارد. امتیاز دهید:

1- مدت زمان زیادی را درباره فیس بوک فکر کرده و یا برای استفاده از آن برنامه ریزی می کنید.

2- احساس می کنید نیاز دارید هرچه بیشتر و بیشتر از فیس بوک استفاده کنید.

3- از فیس بوک برای به فراموشی سپردن مشکلات شخصی استفاده می کنید.

4- تلاش شما برای توقف استفاده از فیس بوک با شکست مواجه شده است.

5- اگر از استفاده از این شبکه منع شوید مشوش شده و دچار مشکل می شوید.

6- به اندازه ای از فیس بوک استفاده می کنید که بر روی تحصیل یا کار شما اثر منفی گذاشته است.

در صورتی که به چهار گزینه از 6 گزینه بالا امتیاز 4 یا 5 را داده باشید، بهتر است بدانید که به فیس بوک معتاد شده اید.

محققان با بررسی مقیاسهای علمی بر روی 423 دانشجو میزان وابستگی آنها را به این شبکه اجتماعی مورد مطالعه قرار داده و دریافتند افراد جوان و زنان،‌به دلیل طبیعت اجتماعی این وب سایت در معرض اعتیاد جدی تری قرار دارند. این محققان نروژی همچنین دریافتند احتمال اعتیاد افرادی با روحیه جاه‌طلبانه که از فیس بوک برای پیشبرد کار و یا تجارت خود استفاده می کنند،‌ بسیار بعید است.

"مقیاس اعتیاد فیس بوک برگن" به کاربران اجازه می دهد تا میزان وابستگی خود را به استفاده از شبکه های اجتماعی به واسطه پاسخ دادن به 6 پرسش که می تواند بازتابی از رفتار آنلاین آنها باشند بسنجند. به این شکل افرادی که به دست کم چهار سوال پاسخ "بارها" و "در اغلب موارد" را داده باشند معتاد فیس بوکی در نظر گرفته می شوند.

این مقیاسها بر اساس عناصر اصلی تست اعتیادی که پزشکان از آن برای شناسایی افراد الکلی و معتاد به مواد مخدر استفاده می کنند،‌طراحی شده اند. به گفته محققان دانشگاه برگن،‌اعتیاد به این شبکه در میان کاربران جوان بسیار بیشتر است. همچنین کاربرانی که دچار اضطراب بوده و یا از امنیت اجتماعی کافی برخوردار نیستند،‌ بیشتر به استفاده از فیس بوک گرایش دارند زیرا این افراد برقراری ارتباط از طریق شبکه را ساده تر از ارتباط چهره به چهره می دانند.

به گفته محققان،‌بشر درحال مواجه شدن با زیرشاخه ای از اعتیاد به اینترنت است که با شبکه های اجتماعی در ارتباط است،‌بعضی از کاربران می‌‌توانند به اندازه اعتیاد به مواد مخدر به فیس بوک معتاد باشند و از این رو این تست ایجاد شده تا این افراد از کاربران عادی فیس بوک جدا شوند.


محمد حیدری بازدید : 304 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه بانک تات منحل نشده، بلکه ادغام شده است، گفت : این بانک در دو موسسه مالی و اعتباری دیگر ادغام می شود.

علی صالح آبادی در مصاحبه با سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت : این ادغام احتمالا به تشکیل بانکی به نام " مردم " منجر می شود و تکلیف سهامداران بانک تات مشخص است و در بانک جدید حفظ خواهد شد.
صالح آبادی افزود : بانک تات در فرابورس حضور دارد و سهامداران آن نگران نباشند.
بنابراین گزارش بانک مرکزی اعلام کرده است : موسسات مالی واعتباری "صالحین" و " آتی" و بانک خصوصی تات در هم ادغام می شوند و بانک جدیدی تشکیل می شود.
بانک مرکزی درباره تامین حقوق سهامداران و سپرده گذاران در این موسسات و بانکها به مردم اطمینان داده است.

محمد حیدری بازدید : 294 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
جام جم آنلاين: آتش‌سوزي در يك فروشگاه زنجيره‌اي سه طبقه در فيليپين 17 كشته برجا گذاشت.

اين آتش‌نشاني سحرگاه روز چهارشنبه روي داد و 17 كارمند اين فروشگاه كه در خواب بودند در آتش سوختند.



سازمان آتش‌نشاني فيليپين اعلام كرد 21 كارمند زن در آتش گرفتار شده بودند كه سه نفر از آنها با پريدن از پنجره طبقه دوم نجات يافتند و يك نفر ديگر هنوز ناپديد است.

مسوولان آتش نشاني اعلام كردند اين افراد به علت غلظت شديد دود نتوانستند در خروج اضطراري را پيدا كنند.


نجات يافتگان اين حادثه گفتند كه به اين علت كه آتش‌سوزي در پي انفجاري شديد آغاز شد، آنها از خواب


بيدار شدند و توانستند به‌موقع فرار كنند. (واحد مركزي خبر)

محمد حیدری بازدید : 308 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
جام جم آنلاين: معدنكاران فضايي بعد از 8 ساعت كار سخت و در حالي كه لباس‌هاي فضاييشان به خاطر الكتريسيته ساكن از گرد و خاك پوشيده شده است تلاش مي‌كنند دستگيره‌اي پيدا كنند و همان طور كه در فضا معلقند خود را به كابين استراحتشان در آن سوي يك خرده سيارك خاكستري برسانند.

در همين حال گروه دوم كه فقط اندكي سرحال‌تر از آنها به نظر مي‌رسد در حالي راهي محل كارشان هستند كه دوستي زيادي بين دو گروه ديده نمي‌شود. نزديك‌ترين مسير بازگشت آنها به خانه زمينيشان حداقل 3 ماه زمان مي‌برد. به آنها قول داده شده اگر بتوانند توليدشان را 20 درصد افزايش دهند، مدت ماموريتشان 6 ماه كاهش پيدا خواهد كرد و به همين خاطر تلاش مي‌كنند تيتانيوم بيشتري استخراج كنند. مشكلات پزشكي، روان شناسي و فناوري معدنكار فضايي بودن از آنها كه روزگاري مرداني پولادين بودند، شيشه‌هاي كدر نازكي ساخته كه با تلنگري مي‌شكنند. روزنامه‌نگاران زيادي درباره كار سخت و طاقت‌فرساي آنها مقاله‌هاي متنوعي مي‌نويسند و شايد روزي يكي از آنها كه از همه باهوش‌تر است و از زندگي سخت خود به ستوه آمده، مسير يكي از آن خرده سيارك‌ها را كج كند و به عمليات تروريستي بر ضدسياره مادري خود اقدام نمايد كه حالا او و زندگيش را به بردگي كشيده است.

همه اينها روزگاري فقط خيالپردازي يك نويسنده روياپرداز به نظر مي‌رسيد، اما به نظر مي‌رسد ديگر بايد خودتان را براي ديدن تصاوير نخستين فضانوردان معدنكار آماده كنيد. شركت پلانتري رسورسز (منابع سياره‌اي) كه مجمعي از عجيب‌ترين، جسورترين، روياپردازترين و صدالبته پولدارترين انسان‌هاي سياره زمين است، اعلام كرده كار شناسايي معادن فضايي خود را با كاوش و بررسي خرده‌سيارك‌ها آغاز خواهد كرد. آنها قرار است در چند مرحله كانديداهاي خود را از بين هزاران خرده‌سيارك كوچك و بزرگ انتخاب كنند و پس از شناسايي بهترين اهداف، زمينه را براي بررسي معدنكاري در آنها شروع كنند. اين كار بزرگ كه بيشتر شبيه يك فيلم علمي ـ تخيلي بزرگ است، كارگردان بزرگي را نيز در كنار خود دارد. جيمز كامرون، سازنده عظيم‌ترين و تاثيرگذارترين فيلم‌هاي علمي ـ تخيلي جهان كه مرگ تايتانيك را در فيلمي به همين نام و قيام پاندورايي‌ها در فيلم آواتار به تصوير كشيده يكي از موسسان اين شركت جسور است كه مي‌خواهند نسل جديد جويندگان طلا را به فضاي بين سياره‌اي راهي كنند.

معادن سرگردان

تمام اجرام سنگي منظومه شمسي از يك توده چرخان واحد متعلق به زماني كه خورشيد ستاره‌اي نوزاد بوده است، شكل گرفته‌اند. عطارد، زهره، زمين مريخ و خرده سيارك‌هاي سرگردان در مدار بين مريخ و مشتري همگي منشأ يكساني دارند، بنابراين انتظار مي‌رود تقريبا از تركيب يكساني در مواد معدني نيز برخوردار باشند. همين موضوع استفاده از معادن، اين اجرام را به رويايي تبديل كرده كه اين روزها حرف و حديث درباره آن دوباره بالا گرفته است، بله دوباره!

اين اولين بار نيست كه بشر دندان‌هاي خود را براي مواد معدني سرگردان در فضا تيز كرده است. مدتي است بشر مي‌داند بيشتر خرده‌سيارك‌ها از مواد ارزشمندي مثل آلومينيوم، آهن، تيتانيوم و حتي طلا ساخته شده‌اند. وجود يخ روي آنها نيز ثابت شده است. بنابراين خرده‌سيارك‌ها فقط هدفي براي استخراج فلزات نيستند، بلكه آب خود به تنهايي مي‌تواند اولين، مهم‌ترين و صدالبته آسان‌ترين هدف معدن‌داران فضايي باشد. آب در فضا يعني زندگي و حركت. زندگي، چون فضانوردان به نوشيدن احتياج دارند و چون اكسيژن يكي از اجزاي تشكيل‌دهنده آب است و حركت، زيرا هيدروژن را كه جزو دوم آب است، اگر با اكسيژن تركيب كنيم مي‌توانيم موتورهاي فضاپيمايمان را با آن روشن كنيم. پس آب در فضا خيلي اهميت دارد. معدن داران فضايي شايد قبل از هر چيز به پيدا كردن يك خرده‌سيارك مملو از يخ كه در مسير مناسبي در حال چرخش به دور خورشيد باشد، بگردند تا نخستين ايستگاه سوختگيري فضايي را روي آن تاسيس كنند. پمپ سوختي كه با استفاده از انرژي خورشيدي، يخ را به آب، اكسيژن و هيدروژن تبديل كرده و ذخيره نمايد تا در صورت فرارسيدن يك مشتري فضايي به مخازن تشنه فضاپيماي او آب، هيدروژن و اكسيژن تزريق كند.

فضا مال چه كسي است؟

شركت پلانتري رسورسز با اعلام رسمي خود براي معدن‌يابي در فضا در واقع فقط دنياي فناوري را به مبارزه دعوت نكرده، زيرا جنگ اصلي در دفاتر حقوقي آغاز شده است. اين بار هم اين اولين بار نيست كه پاي حقوقدانان به موضوع سفرهاي فضايي باز مي‌شود. مهرماه سال 1336 خورشيدي هنوز به ميانه خود نرسيده بود كه اتحاد جماهير شوروي سابق توانست نخستين ماهواره زميني را كه اسيوتنيك1 ناميده مي‌شد، با موفقيت به مدار زمين ارسال كند. اين پيروزي بزرگ ابرقدرت شرقي، نگراني ساير ملت‌ها و بخصوص كشورهاي غربي را از رقيب روس به اوج رساند.

نگراني‌ها عمدتا امنيتي و صدالبته اقتصادي بود. حتي در همان زمان هم همه مي‌دانستند زمين عضو حقير و كوچكي از جهان هستي را تشكيل مي‌دهد. وقتي مي‌شود براي ثروت‌هاي زميني ميليون‌ها جان بي‌گناه را گرفت، چرا نشود براي ثروت بيكران و بي‌مالكي كه در فضاي ماوراء جو انتظار انسان طماع را مي‌كشد، سياره‌اي را به آتش كشيد. اين خودشناسي نوع بشر از طبيعت وحشي خودش باعث شد سران دولت‌هاي قدرتمند آن زمان فورا دور يك ميز بنشينند و تلاش كنند دست رقيب را از اين سفره بزرگ كوتاه كنند. اين شد كه معاهده جهاني فضاي ماوراء جو در سال 1346 خورشيدي به تصويب رسيد.

ماده دوم اين معاهده مي‌گويد: ملت‌ها نمي‌توانند روي فضاي ماوراء جو شامل ماه و ساير اجرام سماوي به منظور بهره‌برداري يا اشغال يا به هر منظور ديگري ادعاي مالكيت كنند.

متن ساده و صريح است، اما نكته ضعف بزرگي دارد. شركت پلانتري رسورسز يك ملت نيست بلكه شركتي است كه حتي مي‌تواند با اضافه كردن شركايي از ساير كشورها وجهه بين‌المللي نيز پيدا كند. تقريبا همه حقوقدانان معتقدند معاهده فضاي ماوراء جو 1967 صراحتا هرگونه ادعاي مالكيت بر فضاي ماوراء جو را نمي‌پذيرد و رسما فضا را ميراث جاودانه بشريت معرفي مي‌كند. ميراثي كه اگر قرار باشد از آن بهره‌برداري كرد، بايد منافعش به همه بشريت برسد.

پلانتري رسورسز البته با اشراف بر اين محدوديت قانوني تلاش دارد با انتشار خبر تاريخي خود توجه محافل حقوقي و قانونگذاري را به آينده تجارت بشريت در فضا جلب كرده و تلاش كند زمينه را براي تغيير يا تصويب قوانين فراهم كند.

ارزش معدنكاري در خرده‌سيارك‌ها

گرانش خرده‌سيارك‌ها به دليل كوچكيشان آنقدر ناچيز است كه تقريبا مي‌توان آن را نديده گرفت. همين ويژگي باعث مي‌شود معدنكاري در آنجا به يك رويا تبديل شود. شايد به همين دليل باشد كه وقتي صحبت از معدنكاري در فضا به ميان مي‌آيد همه چشم‌ها به خرده‌سيارك‌ها خيره مي‌شود و كسي به فكر ماه و مريخ نيست. از طرفي شب و روز در خرده‌سيارك‌ها نيز تقريبا بي‌معني است و مي‌توان تمام اين جسم فضايي كوچك را با صفحات خورشيدي پوشاند تا از نيروي الكتريسيته كافي در هر لحظه برخوردار شد. برق رايگان 24 ساعته و گرانش بسيار ناچيز در كنار مواد معدني و شيميايي ناياب و قيمتي از يك خرده‌سيارك كوچك كه قطري حدود 30 متر داشته باشد، يك تراول چك 50 تا 100 هزار ميليارد توماني مي‌سازد. چه كسي مي‌تواند در مقابل اين ثروت عظيم رها شده در آسمان‌ها مقاومت كند. از طرفي خرده‌سيارك‌ها چون كوچكند، زود رام مي‌شوند. مي‌توان با استفاده از موتورهاي يوني كه براي توليد نيروي پيشران از نور خورشيد بهره مي‌گيرند استفاده كرد تا ضمن تغيير صفحه چرخش حتي مسير حركت اين سنگ‌هاي آسماني را نيز تغيير داد و تا جايي كه ممكن است آنها را به زمين نزديك كرد. آنقدر نزديك كه برداشت از معادن و كنترل امور به صرفه باشد و در ضمن خطري نيز زمينيان را تهديد نكند.

بي‌شك براي اين‌كه معدنكاري فضايي به شغلي اقتصادي تبديل شود و مواد معدني فضايي از نظر قيمت قابليت رقابت با همتايان زميني خود را پيدا كنند، بايد شركت‌هاي خصوصي زيادي از همين الان به فكر ساخت موشك‌هاي فضايي اقتصادي و مطمئني باشند كه وظيفه حمل و نقل به فضا را با كمترين قيمت و بيشترين امنيت ممكن به سرانجام برسانند. فضا در آينده سفره گسترده‌اي از زر و زيور است. اگر مي‌خواهيم سهمي از اين گنج بزرگ داشته باشيم، بايد از همين حالا به فكر باشيم.

سياره‌اي كه خرد شد

بعد از مريخ و قبل از مشتري، كمربندي از اجرام كوچك سنگي و فلزي وجود دارد كه در محدوده‌اي بين ۲ تا ۴ واحد نجومي (يك واحد نجومي، فاصله بين زمين تا خورشيد است) به دور خورشيد مي‌چرخند. حدود يك تا دو ميليون خرده‌سيارك با ابعادي از ۱۰۰۰ كيلومتر براي خرده‌سياركي به نام سرس تا چند سانتي‌متر براي غبارهاي فضايي در اين ناحيه كه اصطلاحا كمربند اصلي سيارك‌ها ناميده مي‌شوند، وجود دارد. هر چند ميليون‌ها خرده‌سيارك در كمربند اصلي سيارك‌ها وجود دارد اما آنها بسيار از هم دورند و فضاي اين كمربند هنگام گذر از آن خيلي خالي به نظر مي‌رسد. در زمان شكل‌گيري منظومه شمسي، اجرامي كه در مدار مورد اشاره قرار گرفته بودند به دليل اثرات جاذبه عظيم مشتري و فاصله مخصوصي كه از خورشيد داشتند، دچار موقعيتي شدند كه از يكپارچه شدن آنها جلوگيري مي‌كرد و به همين دليل امروزه شاهد مجموعه بزرگي از اجرام سرگردان كوچك و بزرگ در آن موقعيت هستيم.

اما اين سنگ‌هاي سرگردان هميشه يكجا نيستند. به مرور زمان برخي از آنها به خاطر اغتشاشات مداري، راه خود را كج كرده و حتي به نزديكي‌هاي زمين رسيده‌اند. بنابراين طبيعي است اگر روزي مسير اين سيارك‌ها با مسير زمين به دور خورشيد تداخل پيدا كند فاجعه نابودي دايناسورها بار ديگر تاريخ زمين را دگرگون خواهد كرد.

شهرام يزدان‌پناه / گروه دانش


محمد حیدری بازدید : 268 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
جام جم آنلاين: جديدترين مدل هواپيماي مسافربري روسيه با 46 سرنشين هنگام پرواز نمايشي نزديک شهر جاکارتا پايتخت اندونزي، ناپديد شده است.

به گزارش پرس تي وي،ارتباط اين هواپيماي مسافربري ساخت شرکت سوخو روسيه روز چهارشنبه (20 ارديبهشت) و در حالي که بر فراز مناطق کوهستاني منطقه بوگور در غرب اندونزي در حال پرواز بود، با برج مراقبت قطع شده است.

مقامات درباره اين که آيا اين هواپيما دچار سانحه شده است يا خير، ترديد دارند. يک گروه جستجو و نجات عازم منطقه شده است.

اين هواپيما ساعت 7 به وقت گرينويچ فرودگاه شهر جاکارتا را ترک کرده است.

به گفته مقامات برج مراقبت، پس از آن که خلبان اين هواپيما درخواست کرد ارتفاعش را از 10 هزار پا به 6 هزار پا کاهش دهد، کليه ارتباطات راديويي با آن قطع شد.

اين هواپيما حامل مقامات و نمايندگان هواپيمايي اندونزي و همچنين شماري خبرنگار و برخي از مقامات سفارت روسيه در جاکارتا بود.

اين هواپيماي جت مسافربري که يک هواپيماي ميان برد به شمار مي‌آيد، توانايي حمل بيش از يکصد نفر را دارد و روسيه اميدوار بوده است با توليد آن بتواند به جمع کشورهاي مهم در بازار صنايع هواپيمايي مدرن بپيوندند.

اين پرواز نمايشي در جاکارتا بخشي از تور آسيايي به منظور تبليغ و فروش آن به کشورهاي منطقه بود.

سوخو سوپر جت 100 پيش‌تر در ميانمار، پاکستان و قزاقستان پروازهاي نمايشي انجام داده و قرار بود پس از اندونزي در لائوس و ويتنام نيز پروازهايي مشابه انجام دهد.

محمد حیدری بازدید : 271 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
جام جم آنلاين: تا چند سال قبل براي خريد كتاب هيچ‌كس تصوري جز پرداخت وجه نقد و دريافت كتاب از كتابفروشي نداشت.

كسي كه مي‌خواست كتابي تهيه كند اگر ساكن تهران بود بايد خود را به ميدان انقلاب و راسته كتابفروشي‌ها مي‌رساند و مغازه به مغازه دنبال كتابش مي‌گشت تا بتواند آن را پيدا كند.

اگر هم علاقه‌مندي در شهرستان‌ها مي‌خواست كتابي تهيه كند، بايد خود را به يكي از دو سه كتابفروشي بزرگ آن شهر مي‌رساند و اگر كتابش را پيدا نمي‌كرد بايد در پايتخت آن را مي‌كاويد، اما با گسترش رسانه‌ها و بخصوص با توسعه اينترنت و سهولت دسترسي به آن، شيوه عرضه كتاب شكل‌هاي جديدتري پيدا كرد.

مثلا يكي از روش‌هايي كه مطرح شد بحث كتاب‌هاي الكترونيك بود كه در آن علاقه‌مندان مي‌توانستند كتاب‌ها را از طريق اينترنت بخوانند.

چون در ايران قوانين حقوق مؤلف و كپي‌رايت رعايت نمي‌شود، انتقادات زيادي به اين روش وارد بود و ناشران و مولفان هم خيلي از اين روش استقبال نمي‌كردند.

از سويي همواره اين انتقاد مطرح بود كه كتاب‌هاي الكترونيك تهديدي براي كاهش تيراژ كتاب‌هاي كاغذي محسوب مي‌شود.

بعد از آن روش ديگري مورد آزمون قرار گرفت: روش سفارش تلفني. ناشران و پخش‌كنندگان كتاب هم با بكار‌گيري پيك‌هاي موتوري از آن استقبال كردند، اما اين روش هم ايرادات خود را داشت؛ يا كتاب دير به مخاطب مي‌رسيد يا بعضا بسته به دقت اين موتورسواران در روزهاي باراني، كتاب‌ها خيس مي‌شد. اخيرا جديدترين و پنجمين روش عرضه كتاب در ايران در نمايشگاه كتاب ارائه شده است.

در اين روش كه «وندينگ» نام دارد، كتاب از طريق خودپرداز به دست مخاطب مي‌رسد. چندي پيش انتشارات سوره مهر اين روش را آزموده بود.

منتها در سيستم سوره مهر، علاقه‌مندان فقط با پرداخت وجه نقد امكان خريد لوح‌هاي فشرده كتاب را از دستگاه خودپرداز داشتند؛ اما در سيستمي كه امسال در بخش بين‌الملل نمايشگاه عرضه شده، علاقه‌مندان مي‌توانند سي‌دي كتاب‌ها را هم با پول نقد و هم با كارت عابربانك خود خريداري كنند.

به هر حال وجود روش‌هاي مختلف و آزمودن اين روش‌ها در عرصه‌هاي مختلف از جمله كتاب مويد اين نكته است كه ما يك دوره گذار فرهنگي را سپري مي‌كنيم.

سجاد روشني - گروه فرهنگ و هنر


تبلیغات سایت کلیک طلا

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا از قالب سایت راضی هستید؟؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 259
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 2,312
  • بازدید کلی : 129,670