شینهوا به تازگی تصاویری را در سایت خود قرار داده که در آن تصاویری از قارچ هایی که بسیار عجیب و در عین حال زیبا هستند را به تصویر کشیده است
[ بــرای بزرگ تر دیدن تصاویر روی آنها کلیک کنید ]
فضای مناسبی که برای پیشرفت های علمی
در کشور فراهم شده روحیه افراد مستعد را برای پیشبرد خدمات علمی بویژه
تحقیق، ابتکار و اختراع افزایش داده و موجب شده است هر روز خبری جدید از
ساختهها و یافتههای جوانان مستعد و پرانگیزه ایرانی منتشر شود.
یکی از ساختههای جدید جوانان ایرانی هلیکوپتر دستسازی است که با امکانات
دم دستی و تلاش و پشتکار شخصی و حمایت مالی خانوادگی به مرحله ساخت رسیده
و برای علاقه مندان به دانش ایرانی به نمایش در آمده است.
این هلیکوپتر توسط علی و برادرش ایوب علیرضایی در طول 2 سال طراحی و با تشویق و حمایت مالی پدرشان کیوان علیرضایی ساخته شده است.
علی علیرضایی شهرکی متولد 1369 ساکن استان چهارمحال و بختیاری، شهر کیان،
اکنون دانشجوی مهندسی تکنولوژی الکترونیک دانشگاه آزاد شهرکرد است. برادر
وی ایوب نیز متولد 1365 فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شهرکرد
است.
نخستین هلیکوپتر قابل پرواز در سال 1941 توسط شخصی به نام ایگور سیکوررسکی
ساخته شد. سپس و به مرور زمان تلاش گردید تا با بهینه کردن این وسیله
رفته رفته آن را بشکل کنونی و پیشرفته در آورند. درست مانند هر وسیله
دیگری مثل خودرو، لکوموتیو، یخچال، دوچرخه و غیره که در ابتدا به شکل
امروزی نبوده و از تکنولوژی امروزی برخوردار نبودند.
با پی بردن به کارایی و قابلیتهای چشمگیر این وسیله و کاربری آن در
زمینههای مختلف با توجه به مأموریتهای پیشبینی شده برای این وسیله
میتوان آن را در کلاسهای مختلفی دستهبندی کرد از جمله: هلیکوپترهای
نظامی (که خود به چند گروه تقسیم بندی میشود)،
هلیکوپترهای نجات و امداد و هلیکوپترهایی با کاربری شخصی که به دو گروه
پیشرفته و گروههای تفننی که تماماً دستساز بوده و به دلیل نیاز نداشتن
به دانش فنی، دسترسی آسان به ابزار و مواد اولیه ساخت و نیز ارزانی قیمت،
از چند دهه قبل تاکنون در بیشتر کشورها بویژه اروپا و امریکا افراد عادی
با خرید نقشه، خود اقدام به ساخت و مونتاژ این وسیله میکنند.
در دنیا اکنون کیتهای آمادهای وجود دارد که افراد میتوانند با خریدن
این کیتها و سر هم کردن قطعات کیت، هلیکوپتر بسازند و آن را به پرواز
درآورند اما این دو برادر با طراحی اولیه توانستهاند موفق به ساخت این
هلیکوپتر شوند.
به گفته برادران شهرکی سازندگان چهارمحالی هلیکوپتر دستساز، محرک اصلی
این هلیکوپتر موتور پراید است که با حذف گیربکس و جایگزینی پولی و تسمه و
چرخ دنده، فرایند انتقال قدرت از خروجی شفت موتور به قسمت سواش پلیت
ملخها انجام میشود.
طول کل هلیکوپتر 7 متر و ارتفاع آن نیز 5/2 متر است. همچنین، عرض این
وسیله 160 سانتی متر است. این هلیکوپتر طوری طراحی شده که فعلاً ظرفیت حمل
یک سرنشین با وزن متوسط 80 کیلو گرم را دارد. به گفته علیرضایی میتوان
با تغییراتی حساب شده در ظرفیت این وسیله تغییراتی نیز ایجاد کرد.
تمام قطعات به کار رفته در بدنه و موتور این هلیکوپتر دارای طراحی و مواد اولیه کاملاً داخلی و شخصی و منحصر به فرد است.
![]() |
|
توصيه من به آقاي کفاشيان که فرد مؤمن و دلسوزي هستند، اين است که راه خود را از افراد فرصت طلب جدا کنند و مشاوران خود را از افراد سالم و دلسوز و مؤمن و باشرف و وطن پرست انتخاب کنند تا شايد بشود براي پيشرفت اين فوتبال کاري کرد... ان شاء الله. |
![]() |
|
||
به
گزارش "سايت ورزش سه" دکتر علي اصغر پورمحمدي مدير شبکه سه سيما که کمتر
مصاحبه اي از ايشان در مطبوعات به چشم ميخورد در گفتگويي با مجله فيلم به
تشريح آخرين وضعيت پخش فوتبال هاي داخلي و خارجي پرداختند.
*سالهاست که گفته مي شود تلويزيون فيلم خارجي و مسابقه هاي فوتبال را بدون حق پخش روي آنتن مي فرستد،اما کسي از مسئولان، اين را نمي پذيرد... درباره فيلم ها توضيحي ندارم چون ما يک اداره کل تامين برنامه خارجي داريم که شش هفت سال است شبکه ها را ملزوم کرده فيلم بدون رايت پخش نکنند. البته به نظر من الزام درستي نيست چون ما عضو قرارداد جهاني کپي رايت نيستيم. آن ها هم دارند کارهاي ما را بدون پرداخت کپي رايت پخش مي کنند. هر وقت عضو شديم، شکايت مي کنيم يا مورد شکايت قرارمي گيريم. حالا به نظرم لزومي ندارد رعايت کنيم اما اين اداره، برخورد مي کند. من سال 81 که در شبکه تهران بودم همه فيلم ها را بدون کپي رايت پخش مي کردم . البته گاهي شرکت هاي قلابي پخش فيلم در ترکيه، امارات و لبنان ادعا مي کنند که نماينده پخش بعضي کمپاني ها توليد کننده هستند يا سند هاي جعلي نمايندگي پخش فيلم هايي را دارند و از اين جعليات به ما هم فروخته اند. خود غربي ها از اينکه فيلم هاي شان در ايران پخش شود ناراحت نيستند، دوست هم دارند که ما فيلم هاي شان را پخش کنيم. اين ماجراها بحران ايجاد نمي کند که فيلمي بدون کپي رايت پخش شود. ما هزاران فيلم از يک کمپاني خريده ايم که شايد يکي از آن ها کپي رايت نداشته باشد و چون مشتري شان هستيم، شکايت نمي کند بکند هم به جايي نمي رسد اما سريال بدون رايت پخش نمي کنيم . *درباره پخش فوتبال موارد زيادي بوده که با محو لوگو و حذف صدا پخش شان کرده ايد. تلاش ما اين است که فوتبال و بقيه ورزشها را قانوني بخريم .ولي ما به سيستم چانه زني و خريد در لحظه هاي آخر معتقديم . فرض کنيد يک مجموعه بازي جهاني را ميگويند چهل ميليون دلار مي فروشند، اما ارزشش براي ما سه ميليون دلار است ،بعد از چانه زني و بيا و برو، با هفت هشت ميليون توافق مي کنيم. اما وقتي يک شبکه عربي، پنجاه ميليون يورو حق پخش مسابقههايي را ميفروشد که به ما سه ميليون دلار نمي فروشند ، ما هم تا آخرين لحظه ها چانه زني مي کنيم اگر شد مي خريم اگر نشد بدون حق پخش از تصويرهايشان استفاده مي کنيم آن ها هم چاره اي ندارند و در آخر سر يک قيمت توافق مي کنيم چون وضع شان مثل يخ فروشان در تابستان بندر لنگه است که يخ شان دارد آب مي شود ، کسي بخرد يا نخرد از دست شان مي رود . مواردي هم بوده که بدون رايت پخش کرديم. * آخرين موردش چي بوده است ؟ يادم نيست شايد سوپر جامي يا چيزي ازاين دست بوده. اغلب دنبال خريد قانوني بودهايم . بعضي از رويداد هاي مهم مثل المپيک را از طريق اتحاديه راديو و تلويزيون آسيا و اقيانوسيه مي خريم. *حق پخش يورو 2012 را چند خريديد؟ حدود ده ميليون دلار ، دقيقش را نمي دانم چون مذاکره ها در حوزه معاونت مالي و اداري خريد انجام مي شود و بنده هم در جلسه ها شرکت مي کنم. *راستي اين قضيه اختلاف فدراسيون فوتبال با تلويزيون بر سرحقوق پخش بازي ها چه بود و به کجا کشيد ؟ خيلي از سوال هايي را که مي پرسيد مربوط به کل سازمان است که بنده نبايد پاسخ بدهم پاسخ اين سوال شما را هم آقاي مهندس تقدس نژاد معاون سازمان در حوزه مالي و اداري بايد بدهند ايشان نماينده سازمان در قرارداد في مابين تلويزيون با فدراسيون فوتبال بوده و هستند . *اين قرارداد چيست ؟ قرارداد تلويزيون با فدراسيون فوتبال براي پخش بازي ها، يک قرارداد سه ساله است که الان در سال دوم آن قرار داريم. امسال تلويزيون بايد 135 ميليارد ريال براي پخش بازي ها بپردازد؛ در حالي که تلويزيون منافع و سهم خود را در آگهي هاي تبليغاتي دور زمين هاي فوتبال به فدراسيون بخشيده است. در همه جاي دنيا تبليغات دور زمين و ساير تبليغات با حق پخش با هم ديده مي شود. يعني يک رسانه حق پخش را مي خرد و تبليغات دور زمين را هم دارد. فدراسيون فوتبال طبق قانون حق ندارد و نمي تواند اين قرارداد را زير پا بگذارد و آن را خودسرانه فسخ کند؛ چون همان طور که مي دانيد همه قراردادها براي فسخ، شرايط و مواردي دارند که خوشبختانه در اين قرارداد شرايط فسخ به صراحت ذکر شده و جاي هيچ گونه تفسير و تأويل خاصي باقي نمي گذارد. فدراسيون فوتبال در حالي که حق پخش را به صدا و سيما فروخته و مبلغ سال اول آن را کامل دريافت کرده و حق فسخ يکطرفه قرارداد را نداشته و ندارد، با انجام يک خطاي محرز اين مال فروخته شده را به فرد ديگري نيز فروخته است. به قول حقوق دانان اين فروش مال غيرمحسوب مي شود و کار فدراسيون فوتبال طبق قانون جرم محسوب مي شود وعلاوه بر پرداخت خسارت و جرايم قانوني، قانون گذار براي عامل يا عاملان بين يک تا هفت سال زندان در نظر گرفته است. متاسفانه مسئولان فدراسيون بدون توجه به رعايت قوانين گول يک واسطه سودجو را خورده اند؛ واسطه اي که روزنامه دارد و روش هاي تبليغاتي و جناجال سازي را خوب مي داند. آنها به دنبال پروژه شکست خورده سي دي کردن فوتبال بودند و شعارها و جنجال هايي عليه صدا و سيما راه انداختند؛ سازماني که به نظر همه ورزشکاران و فدراسيون هاي ورزشي خدمات عظيمي به ورزش کشور کرده و وظيفه اش هم بوده است. مسئولان محترم فدراسيون فوتبال نبايد فراموش کنند که ايران کشور بزرگي است و صدا و سيماي ما هم سازمان بزرگي است و از ارکان مهم و اصلي کشور محسوب مي شود. مردم ايران اجازه نمي دهند ورزش کشور و فوتبال بازيچه يک واسطه سودجوي پول پرست شود؛ کسي که فقط به پول مي انديشد و اندکي منافع مالي و منافع مردم ايران و فوتبال دوستان را در نظر نمي گيرد. توصيه من به آقاي کفاشيان که فرد مؤمن و دلسوزي هستند، اين است که راه خود را از افراد فرصت طلب جدا کنند و مشاوران خود را از افراد سالم و دلسوز و مؤمن و باشرف و وطن پرست انتخاب کنند تا شايد بشود براي پيشرفت اين فوتبال کاري کرد... ان شاء الله.
*اين درست است که برنامه نود پربيننده ترين برنامه طول تاريخ تلويزيون است؟
نه. در ميان برنامه هاي ورزشي بهترين و پربيننده ترين است اما سريال هايي داشته و داريم که پربيننده تر از نود هستند و کم هم نيستند. *اما يکي از برنامه هاي پردوام بوده. وقتي هفت داشت راه مي افتاد خيلي ها مي گفتند اين برنامه قرار است نود سينمايي باشد. اما پيدا بود که جامعه سينمايي ما ظرفيت و طاقت برنامه اي با رويکرد نود را ندارد و عملا هم ديديم که اين اتفاق افتاد. تا جايي که شنيده ايم در اين ده يازده سال عمر برنامه نود شما از آن و فردوسي پور خيلي حمايت کرده ايد اما انگار از هفت و جيراني حمايت نکرديد و عمر برنامه او پس از دو سال به آخر رسيد. روايت خودتان از اين اتفاق چيست؟
ما پشتيبان همه برنامه ها و برنامه سازان هستيم؛ تا وقتي خوب کار مي
کنند. نود هم خوبي ها و ضعف هايي داشته اما چون در مجموع به نفع فوتبال
بوده، نه من که سازمان و آقاي مهندس ضرغامي و دکتر دارابي از اين برنامه،
در دوره هاي گوناگون، حمايت کرده اند. من هم به سهم خودم نه تنها از نود
که از بقيه برنامه ها هم حمايت مي کنم تا پا بگيرند و دل گرم باشند. ما
بايد رابطه خوبي با تهيه کننده ها داشته باشيم که بتوانند خوب کار کنند.
نود هم فراز و فرود داشته. يک جاهايي اغراق آميز انتقاد کرده و جاهايي بيش
از حد به يک مساله کوچک پيله کرده و آبروي آدم ها را برده است.
انتقادهايي به نود بوده که وارد است و به آقاي فردوسي پور هم گفته ايم.
بارها گفته ايم که حق نداريم آبروي مسلمانان را ببريم. نمي شود ساعت 2 شب،
درباره يک نفر حرف زد و بعد به او زنگ بزنيم که بيا از خودت دفاع کن. قبلش
بايد با او هماهنگ کرد که لااقل بيدار باشد. به هر حال نود درباره فوتبال
است، خدمت کرده و ما هم پشتيبانش هستيم. البته مواقعي هم بوده که حمايت
نکرده ايم چون قابل حمايت نبوده است.
|
نکته اینجاست که این تست درایور در حال تست کردن یکی از خودروهای دوگانهسوز یا هیبریدی بی.ام.و بوده و در حین کار این حادثه برای او رخ دادهاست.
(کسانی که شاهد این تصادف شدید و مرگبار بودهاند دلیل این حادثه را انحراف به چپ کامیونی میدانند که بی.ام.و در کنار آن مشغول ویراژ دهی بوده است. باید توجه داشت شدت تصادف آنقدر بالا بوده که بی.ام.و سری ۳ هم در مقابل آن توان مقاومت و حفاظت از جان راننده را نداشته است. نباید فراموش کرد که این سری از بی.ام.و از امنترین خودروهای جهان به حساب میآید. به هر روی اما این امنیت برای این تست درایور کارایی لازم را نداشته است.
البته گفته میشود که برخی میگویند اگر هر خودروی دیگری جای بی.ام.و بود حادثه از این هم وخیمتر میشد و احیانا شاهد صحنه آتش گرفتن ماشین و سوختن آن بودیم. امنیت بی.ام.و اما از این مورد جلوگیری کرده و حداقل آتشسوزی رخ نداده است.
از سوی دیگر این خودرو یکی از خودروهای گران قیمت بی.ام.و به حساب میآید و همین موضوع ضرری دیگر برای بی.ام.و به حساب میآید.
خوب، خیلی هم طول نکشید. یعنی تقریبا کمتر از یک روز پس از عرضه عمومی آیفون ۵ نگذشت که یک نفر موفق شد جدیدترین دستگاه اپل را هم جیلبریک کند. گرانت پاول، معروف به chpwn ، عکسی از برنامه جیلبریک کننده Cydia را روی توئیتر خود گذاشت که در حال اجرا شدن بر روی آیفون ۵ بود.
او در پستش نوشت که این عکس کمتر از ۱۲ ساعت پس از آغاز عرضه رسمی آیفون ۵ ، گرفته شده است. اپل روی آخرین آیفون اش تغییرات بسیار رادیکالی اعمال کرده ، اما به نظر می رسد که هنوز هیچ تمهیدی برای جلوگیری از جیلبریک کردن iOS6 در نظر گرفته نشده است. اینکه یک نفر بفهمد چگونه می توان یک دستگاه اپل را جیلبریک کرد خیلی تعجب آور نیست، اما وقتی فردی بتواند به این سرعت چنین کاری را انجام دهد ، واقعا باور نکردنی است!
در واقع برای هکر های اپلی که سخت افزار ها و نرم افزارهای این کمپانی را جیلبریک می کنند ، جیلبریک کردن iOS6 آن هم در اولین روزی که اپل نسخه بتای مخصوص توسعه دهندگان را بست، یک رکورد قلمداد می شود.
البته همانطور که Gizmodo هم اشاره کرده ،جیل بریک شدن آیفون ۵ توسط یک هکر حرفه ای مسلما به این معنا نخواهد بود که بقیه کاربران هم می توانند این کار را انجام دهند.
اما مثل این همه شما می توانید آیفون ۵ را خیلی خیلی زودتر از آنچه تصور می کردید کرک کنید!
اهل دانشگاهم
رشته ام علافیست
جیبهایم خالیست
پدری دارم
حسرتش یک شب خواب!
دوستانی همه از دم ناباب
و خدایی که مرا کرده جواب
اهل دانشگاهم
قبله ام استاد است
جانمازم نمره!
خوب میفهمم سهم آینده من بیکاریست
من نمیدانم که چرا میگویند
مرد تاجر خوب است و مهندس بیکار
و چرا در وسط سفره ما مدرک نیست
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید
باید از مردم دانا ترسید!
باید از قیمت دانش نالید!
وبه آنها فهماند
که من اینجا فهم را فهمیدم
من به گور پدر علم و هنر خندیدم
آهنگ جدید و فوق العاده زیبای محسن چاوشی به نام مام وطن
ترانه : امیر ارجینی ، آهنگساز و تنظیم کننده:محسن چاوشی
محسن چاوشی – مام وطن
1. در پشت سر يه دوچرخه سوار در حال رانندگي هستيد ،قصد گردش به راست داريد ، چكار
ميكنيد ؟
الف سرمون رو از شيشه مياريم بيرون ميگيم هوووو يره مگه كوري برو اونور ديگه .
ب به موازات دوچرخه سوار حركت ميكنيم و يه هو ميپيچيم جلوش تا حالش گرفته شه.
ج پشت سرش يه بوق خفن ميزنيم تا هُل شه و بخوره زمين و بعد از روش رد ميشيد طوري كه مخش بپاشه بيرون
د با ماشين ميكوبيم بهش تا بيفته زمين و بعد از رو مخش رد ميشيم .
2 . از يه خيابان فرعي ميخواهيد وارد خيابان اصلي شويد. چرا بايد بيش از همه مواظب موتور سيكلت سوارها باشيد ؟
الف چون همينجوري سرشون رو ميندازن پايين ميان تو تقاطع .
ب چون سهميه بنزينشون كمتره و گناه دارن .
ج چون خيلي كوچيك هستند و ما ريز ميبينيمشون .
د ممكنه موتور پليس باشه ، بعد آب بيار و حوض خالي كن.
3 . در كدام محل است كه نبايد پارك كنيد ؟
الف پاركينگ طبقاتي رايگان الماس شهر .
ب پاركينگ عمومي پارك ملت .
ج دم در خونه مادر زن.
د دم در خونه مادر شوهر.
4 . خط ممتد دوگانه به چه معناست؟
الف براي تاكيد اينكه دو خط موازي هيچوقت به هم نميرسن.
ب به معني اينكه بايد اين دو خط رو بگيري همينجوري بري .
ج يعني اينكه دور زدن ممنوع ولي... يه دفعه ميتونيد دور بزنيد كه حال همه گرفته بشه .
د يعني موش تو سوراخ نميرفت وقتي ميرفت جمعه ميرفت.
5 . وقتي چراغ زرد رو ديديد بايد چه كار كنيد؟
الف اگر حتي 1 ثانيه هم مونده تا چراغ قرمز بشه گازشو بگيريد و بريد.
ب اول يواش بريد بعد كه ديديد كسي حواسش نيست بازم گازش رو بگيريد و بريد.
ج يعني چيزي ديگه به اتمام كارت سوختت نمونده..براتون متاسفم
د هيچ خطري شما رو تهديد نميكنه پس با خيال راحت گازتون رو تا ته بگيريد و بريد.
6 . اين تابلو به چه معناست ؟
الف يعني جاده خودشو لوس كرده و دو رگه اس.
ب يعني جاده مار دارد.....مار هم موش تو سولاخ نميرفت.
ج يعني همچين ترمز كنيد كه خط لاستيكاتون بيفته
د يعني هر چه قدر عشقته لايي بكش!
7 . اين تابلو به چه معناست ؟
الف يعني...اووووه ...بيخيال !
ب يعني....اَ اَ اَ اَ اَ ....ايول بابا !
ج يعني....ها ا ا ا ا .....!
د يعني .....چ......ي ؟! جون من راس ميگي!
8 . اين تابلو به چه معناست ؟
الف ابومسلم سرور پرسپوليسه
ب پرسپوليس سرور ابومسلمه
ج فقط تيم ملي
د هيچ كدوم...فقط كريم باقري!
9 . به هنگام تركيدن لاستيك كدام مورد را بايد انجام بديد ؟
الف مثل زنها جيغ ميكشيد و از پنجره ميپريد بيرون....
ب خونسرديتون رو حفظ ميكنيد و بوسيله يه ستون ماشين رو متوقف ميكنيد( يعني خودتونو ميكوبيد به ستون)
ج فرمون رو بچسبيد و ول نكنيد تا ماشين مثل بچه آدم خودش وايسته.
د چشماتون رو ميبنديد و به خدا توكل ميكنيد!
10 . در حال نزديك شدن به خط كشي عابر پياده هستيد . عابرين منتظرند تا عبور كنند.چه موارديرا بايد انجام دهيد ؟
الف بيخيال عابر بابا....عابر كيلو چنده .بزن برو..
ب با همون سرعت يه دفعه از بغلشون رد ميشيد تا بترسند و شما حالشو ببريد.
ج اگه ديديد خيلي پرروين، ميايد پايين و بعد از چند تا ناسزا بارشون كردن ، تا جايي كه ميخورن ميزنينشون.
د از كنارشون با سرعت رد ميشيد و بهشون ميگيد : ..{....}...!
سولماز نفر اول مسابقات رقص شبکه ماهواره ای “تی وی پرشیا” در بدو ورود به ایران به زندان اوین منتقل شد
طی خبری که منتشرشده رقصنده ای بنام سلماز که درتلویزیونی درالمان شرکت نموده و در مسابقه رقص هم برنامه اجرا کرده است. هفته پیش هنگام ورود به ایران درفرودگاه دستگیر و بازداشت شده است این رقصنده به نام سولماز بوده که ظاهرا در مسابقه رقص یکی از شبکه های ماهواره ای اول شده و بعد از برگشتن به ایران بازداشت و چند روزی هم در زندان اوین مهمان زندانیان سیاسی بوده و بعد با قرار کفالت آزاد شده و البته توی اون چند روز سخاوتمندانه هنرش رو توی بند زنان واسه بقیه عرضه کرده بوده…
به نظر شما داشتن طولانی ترین اسم دنیا چند کلمه است؟ زنی در منطقه هارتپول انگلستان پس از مرگ پسرش یک موسسه خیریه را راه اندازی کرده است که نام آن ” رویای سرخ” است.
نام کامل و جدید این زن :
“Red Wacky League Antlez Broke the Stereo Neon Tide Bring Back Honesty
Coalition Feedback Hand of Aces Keep Going Captain Let’s Pretend Lost
State of Dance Paper Taxis Lunar Road Up Down Strange All and I Neon
Sheep Eve Hornby Faye Bradley AJ Wilde Michael Rice Dion Watts Matthew
Appleyard John Ashurst Lauren Swales Zoe Angus Jaspreet Singh Emma
Matthews Nicola Brown Leanne Pickering Victoria Davies Rachel Burnside
Gil Parker Freya Watson Alisha Watts James Pearson Jacob Sotheran Darley
Beth Lowery Jasmine Hewitt Chloe Gibson Molly Farquhar Lewis Murphy
Abbie Coulson Nick Davies Harvey Parker Kyran Williamson Michael
Anderson Bethany Murray Sophie Hamilton Amy Wilkins Emma Simpson Liam
Wales Jacob Bartram Alex Hooks Rebecca Miller Caitlin Miller Sean
McCloskey Dominic Parker Abbey Sharpe Elena Larkin Rebecca Simpson Nick
Dixon Abbie Farrelly Liam Grieves Casey Smith Liam Downing Ben Wignall
Elizabeth Hann Danielle Walker Lauren Glen James Johnson Ben Ervine Kate
Burton James Hudson Daniel Mayes Matthew Kitching Josh Bennett
Evolution Dreams ” است.
درون خون شما نفوذ کرده، ذهنتان را میخورد و در صورتی که مدت زمان زیادی به آن رو نیاورید، دچار وحشت و ناراحتی فراوان خواهید شد، در روزهای خوب میتواند مفری از مشکلات روزانه زندگی باشد اما در روزهای بد،میتواند به مزاحمی غول آسا تبدیل شود که امکان تمرکز بر روی کارها را از شما خواهد گرفت. تصور میکنید این علایم مشابه به اعتیاد به چه نوع ماده ای اختصاص دارد؟
این ماده، یا همان پدیده، شبکه اجتماعی "فیس بوک" نام دارد و در صورتی که نگران هستید به استفاده از این شبکه اعتیاد پیدا کرده اید،می توانید با انجام یک تست کوچک و بدون درد، به اعتیاد خود پی ببرید.
روزانه بیش از 85 درصد از کاربران فیس بوک وارد این شبکه اجتماعی می شوند که البته گروهی از آنها از این شبکه استفاده ای سالم و معمولی دارند، بخش نگران کننده گروهی است که به استفاده از فیس بوک وابستگی شدید پیدا کرده اند. برای اینکه دریابید شما در کدام دسته قرار دارید این 6 موضوع را درمورد خود ارزیابی کرده و به جواب خود از میان این پنج گزینه: 1=بسیار به ندرت. 2=به ندرت. 3= گاهی اوقات. 4= بارها . 5= در اغلب موارد. امتیاز دهید:
1- مدت زمان زیادی را درباره فیس بوک فکر کرده و یا برای استفاده از آن برنامه ریزی می کنید.
2- احساس می کنید نیاز دارید هرچه بیشتر و بیشتر از فیس بوک استفاده کنید.
3- از فیس بوک برای به فراموشی سپردن مشکلات شخصی استفاده می کنید.
4- تلاش شما برای توقف استفاده از فیس بوک با شکست مواجه شده است.
5- اگر از استفاده از این شبکه منع شوید مشوش شده و دچار مشکل می شوید.
6- به اندازه ای از فیس بوک استفاده می کنید که بر روی تحصیل یا کار شما اثر منفی گذاشته است.
در صورتی که به چهار گزینه از 6 گزینه بالا امتیاز 4 یا 5 را داده باشید، بهتر است بدانید که به فیس بوک معتاد شده اید.
محققان با بررسی مقیاسهای علمی بر روی 423 دانشجو میزان وابستگی آنها را به این شبکه اجتماعی مورد مطالعه قرار داده و دریافتند افراد جوان و زنان،به دلیل طبیعت اجتماعی این وب سایت در معرض اعتیاد جدی تری قرار دارند. این محققان نروژی همچنین دریافتند احتمال اعتیاد افرادی با روحیه جاهطلبانه که از فیس بوک برای پیشبرد کار و یا تجارت خود استفاده می کنند، بسیار بعید است.
"مقیاس اعتیاد فیس بوک برگن" به کاربران اجازه می دهد تا میزان وابستگی خود را به استفاده از شبکه های اجتماعی به واسطه پاسخ دادن به 6 پرسش که می تواند بازتابی از رفتار آنلاین آنها باشند بسنجند. به این شکل افرادی که به دست کم چهار سوال پاسخ "بارها" و "در اغلب موارد" را داده باشند معتاد فیس بوکی در نظر گرفته می شوند.
این مقیاسها بر اساس عناصر اصلی تست اعتیادی که پزشکان از آن برای شناسایی افراد الکلی و معتاد به مواد مخدر استفاده می کنند،طراحی شده اند. به گفته محققان دانشگاه برگن،اعتیاد به این شبکه در میان کاربران جوان بسیار بیشتر است. همچنین کاربرانی که دچار اضطراب بوده و یا از امنیت اجتماعی کافی برخوردار نیستند، بیشتر به استفاده از فیس بوک گرایش دارند زیرا این افراد برقراری ارتباط از طریق شبکه را ساده تر از ارتباط چهره به چهره می دانند.
به گفته محققان،بشر درحال مواجه شدن با زیرشاخه ای از اعتیاد به اینترنت است که با شبکه های اجتماعی در ارتباط است،بعضی از کاربران میتوانند به اندازه اعتیاد به مواد مخدر به فیس بوک معتاد باشند و از این رو این تست ایجاد شده تا این افراد از کاربران عادی فیس بوک جدا شوند.
جنبش اعتراضی در امریکای شمالی با شعار اصلی «ما 99 درصد هستیم» شروع شد. این شعار از یک پست وبلاگی گرفته شده بود. در اواخر ماه آگوست سال 2011 وبلاگ Tumblr در پستی به نابرابریهای اقتصادی امریکا اشاره کرد و مفصل این مساله را بحث کرد و نشان داد که فاصلهی طبقاتی در امریکا چه رشد سنگینی داشته است. مطالعات اقتصادی نشان میدهد که در سال 1980 میلادی، 1 درصد ثروتمند آمریکا، 9.1 درآمد کلِ جامعه را در دست خودشان داشتند ولی در سال 2006، همین 1 درصد توانسته بود 18.8 کل درآمدها در امریکا را به جیب خودش بریزد. نویسنده وبلاگ میگفت: «99 درصد مردم دارند هزینهی اشتباهات این 1 درصد در اقلیت قرار گرفته را از جیب خودشان میپردازند».
در حالی که آمارهای دولتی
نشان میدهند در سی سال گذشته، درآمد این 1 درصد دو برابر شده است، همین آمارها میگویند
این 1 درصد 37 درصد کمتر از گذشته مالیات پرداخت میکنند. بین سالهای 1992 تا
2007 درآمد 400 ثروتمند امریکایی 392 درصد افزایش پیدا کرده است و در سال 2009
میلادی، میانگین درآمد این 1 درصد ماهیانه 960 هزار دلار و حداقل حقوقشان 343
هزار دلار بوده است. در سال 2007 میلادی، 1 درصد جامعه دارای 34.6 درصد کل ثروت
جامعه و 19 درصد جامعه دارای 50.5 درصد ثروت کل مملکت بودهاند. یعنی 20 درصد
امریکا صاحب 85 درصد کل کشور است ولی 80 درصد جمعیت فقط 15 درصد ثروت و امکانات را در
دست خویش دارد. در طول دوران رشد اقتصادی سالهای 2002 تا 2007 میلادی، درآمد 1
درصد جامعه 10 برابر سریعتر از 99 درصد جامعه بیشتر میشد ولی بعد از شروع بحران
اقتصادی، درحالیکه 36.1 درصد طبقه متوسط مجبور به فروش خانهشان و تغییر محل
سکونتشان شدند، تنها 11.1 درصدِ این 20 درصد جامعه، مجبور به تغییر محل سکونتشان
گشتند.
در طول روزهای جنبش، چهرههای برجستهی فرهنگ و هنر همراه این جنبش شدند اما واقعاً چقدر برابر خواستههای مردم امریکا در این برنامهها حاضر شده بودند و اگر خواستههای مردم به واقعیت بپیوندند، این چهرهها چقدر میتوانند از درآمدهای امروزی خود به نفع مردم دست بکشند؟ مجلهی «فورچون» فهرست از پردرآمدترین چهرههای هنرمند در سال گذشتهی میلادی منتشر کرده است شامل بر:
1 – استیفن اسپیلبرگ – 332 میلیون دلار درآمد سالیانه
2 – هوارد استِم – 302 میلیون دلار درآمد سالیانه
3 – اپرا وینفری – 225 میلیون دلار درآمد سالیانه
4 – گروه موسیقی یو دو – 110 میلیون دلار درآمد سالیانه
5 – جری سینفیلد – 100 میلیون دلار درآمد سالیانه
6 – گروه موسیقی رولینگ استون – 90 میلیون دلار درآمد سالیانه
7 – تایگر وودز – 90 میلیون دلار درآمد سالیانه
8 – دن براون – 88 میلیون دلار درآمد سالیانه
9 – جری بروکهیمیر – 84 میلیون دلار درآمد سالیانه
10 – گروه ایگلز – 70 میلیون دلار درآمد سالیانه
11 – دیک ولف – 70 میلیون دلار درآمد سالیانه
12 – تام کروز – 67 میلیون دلار درآمد سالیانه
13 – میشل شوماخر – 58 میلیون دلار درآمد سالیانه
14 – آندرو لیولد وِبِر – 56 میلیون دلار درآمد سالیانه
15 – بروس اسپرینگاستین – 56 میلیون دلار درآمد سالیانه
16 – محمد علی – 55 میلیون دلار درآمد سالیانه
17 – گروه هنرپیشگان «اسپرانوز» - 52 میلیون دلار درآمد سالیانه
18 – فیل مایکلسون – 47 میلیون دلار درآمد سالیانه
19 – دکتر فیل مکگراو – 45 میلیون دلار درآمد سالیانه
20 – دونالد ترامپ – 44 میلیون دلار درآمد سالیانه
21– سیمون کووِل – 43 میلیون دلار درآمد سالیانه
22– گروه موسیقی «50 سنت» - 41 میلیون دلار درآمد سالیانه
23– پائول مککارتنی – 40 میلیون دلار درآمد سالیانه
چهرههای فرهنگی، پول مردم را کسب میکنند ولی آیا واقعاً کار اینها چنین رقمهایی میارزد؟ آیا ساختن یک فیلم، نوشتن یک رمان، یا اجرای موسیقی، یا ورزشکار موفقی بودن چه تفاوت آشکاری با کار یک عمر یک آتشنشان، کارمند بانک یا نگهبان مدرسه، یک پرستار یا یک پزشک دارد که شایستهی چنین درآمدهایی شده است؟ درآمدهایی که هرکدام برابر بدهیها دهها هزار نفر از مردم امریکا به ساختار اقتصادی سرمایهداری این کشور است.